יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו תקף אמש את מתווה ביטול הבידודים והחזרה אל השגרה במשק ובמערכת החינוך. חבר הכנסת גדי יברקן (הליכוד) שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והביע את דעתו על הדברים. "בעיניי לפחות, ובעיניי רבים מהאנשים, הפגיעה בזכויות האדם אינה מידתית, כפי שעולה מנתוני משרד הבריאות", אמר. 

"צריך להסתכל על הדברים לפי העובדות. מה שהיה לפני שנה וחצי בעיניי ומה שקורה עכשיו זה לא אותו דבר. הסגרים היו שלא ידענו מה קורה, הייתה אי ודאות, העולם אפילו העתיק ממה שעשינו ברוב המקרים. אפשר לטפל בקורונה, מי שחולה ויש לו סימפטומים שיהיה בבית. אני חושב שהיה צריך לשחרר את מערכת החינוך מי שחולה נשאר בבית ומי שלא חוזר למערכת", הסביר.

כשנשאל האם ראש הממשלה לשעבר טועה כשקורא להפסיק את מדיניות ביטול הבידודים, השיב יברקן: "אני אומר את דעתי, זה לא אומר שהוא טועה. אני אומר את מה שאני חושב, אני אומר זאת באומץ תקופה ארוכה. אנחנו לא יכולים להתנהל בלופים של קורונה כל הזמן, יש פגיעה במשק ובמערכת החינוך".

"מטבע הדברים רה"מ לשעבר נתניהו היה זה שניהל את המדינה ב-12 השנים האחרונות, יש לו הרבה להגיד והוא לא צריך לקבל אישור מתי להתבטא ומתי לא", המשיך.

על השאלה מדוע נתניהו לא דיבר על הנושא בשבועיים האחרונים, הגיב חבר הכנסת: "הוא הגיע למליאה, ניהל אופוזיציה במקביל ניהל עניינים אישיים שלו וזה לא מן הראוי להגיד לרה"מ לשעבר נתניהו מתי לדבר. הקואליציה מפסידה הצבעה אחר הצבעה בתקופה כל כך קצרה רק כי יש יו"ר אופוזיציה חזק שמנהל את זה".

בהמשך, התייחס להתנהלות הממשלה הנוכחית: "שלחתי מכתב עתירה טרום בג"ץ באמצעות ארבעה עו"ד נגד המדיניות של הממשלה הזאת, היועצים המשפטיים של משרד הבריאות ורה"מ אמרו להם שזה לא יעבור בג"ץ כי בסוף החודש כל התקנות פג תוקפן ואני נלחם בעניין הזה".

"ברמה האישית כחבר כנסת אני הולך עם האמת שלי גם אם זה יוצא בניגוד לעמדת חבריי באופוזיציה, אי אפשר לנהל מאבק ציבורי כח"כ ולהביע את דעתך האמיתית כשיש כאן תקשורת שכל פעם שאנשים מביעים את דעתם צולבת אותם", אמר. 

גדי יברקן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
גדי יברקן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

כשנשאל על השוואתו בין המאבק בקורונה למה שקרה באושוויץ, ענה יברקן: "כל ההשוואה לנושאים של שואה – שקר מוחלט, פייק ניוז. אפשר לבדוק את הפרוטוקולים בוועדה".

"אין לי בעיה עם ביקרות אבל אני אומר תהיו עניינים תתייחסו לתוכן. מה שאני בא להגיד, אם ח"כ או איש ציבור או איש מקצוע לא מצדד בעמדת הממשלה או התקשורת אז 'עוף החוצה' פרופ' עידית מטות שדיברה, משרד הבריאות אמר היא כוכבת ריאליטי אל תקשיבו לה. נראה לכם הגיוני? עיקר הדברים שמתפרסמים בתקשורת זה כל מה שמשרד הבריאות מפמפם לציבור", הוסיף.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm