בעידן דיגיטלי, טבעי כי משטרת ישראל תשתמש בכלים דיגיטליים. יחד עם זאת, התחקיר של "כלכליסט" חשף מציאות שעל פניו הינה שערורייתית במיוחד: חדירה מסיבית לכאורה של משטרת ישראל לפרטיות אזרחים, באמצעות תוכנת "פגסוס" של החברה NSO.

ראשי תנועת אומ"ץ לא מסתפקים בזעזוע ובדרישה לחקור את התנהלות המשטרה, אלא מציעים תוכנית מפורטת למניעת הישנות התופעה החמורה. המתווה נכלל במכתב ששיגרו יו"ר התנועה, פנחס פליצ'ה פלד, והיועץ המשפטי שלה, עו"ד עמית עוז, אל שר המשפטים גדעון סער ואל גורמים בכירים נוספים במערכת המשפטית – נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, פרקליט המדינה עו"ד עמית איסמן ויו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט גלעד קריב.

התוכנית של אומ"ץ מורכבת משני חלקים: ראשית, יישום מלא ויסודי של הנחיות בג"צ שכבר דן בעבר, בהרכב מורחב, בסוגיית הצווים המאפשרים פריצה לטלפון. פלד ועוז מזכירים לגורמים המופקדים על מערכת המשפט בארץ כי על-פי הנחיות אלה, "יש לפרש בצמצום את המקרים שבהם יינתן צו שיפוט למשטרה – רק כאשר יש חשוד או עבירה קונקרטית. בנוסף יש לפרש בצמצום את הערוץ המנהלי שבו קצין משטרה מוציא צו בעצמו, בלי פנייה לבית המשפט".

על-מנת ליצור שינוי עמוק ומהותי, כזה שיבטיח פתרון קבוע, ממליצים ראשי אומ"ץ גם על הקמת מחלקה חדשה במערכת המשפטית: "בעידן של מומחיות והתמקצעות, ומתוך צפיית פני עתיד קרוב, יש להקים מחלקה שתורכב משופטים שיעברו השתלמויות יסודיות בתחום הסייבר, במתכונת דומה למחלקה הכלכלית שפועלת בבית המשפט המחוזי בתל אביב. אל מחלקה זו ינותבו כל הבקשות בענייני הסייבר".

פליצ'ה פלד מבהיר כי המצב הקיים חסר תקדים בחומרתו: השילוב בין חוסר הבקיאות של השופטים לבין התנהלותה הפסולה של משטרת ישראל, לרבות שכירת אזרחים האקרים למשימות ריגול ללא הליך מפוקח, מהווה לדברי פלד "לא פחות מפצצה מתקתקת שקטה מתחת ליסודותיה של הדמוקרטיה. מעשים כאלה מחלחלים פנימה ויוצרים מעין תרבות של נטילת חוק לידיים".