גל האומיקרון לא מראה סימני דעיכה: פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקת הקורונה בבית החולים הדסה, שוחח הבוקר (רביעי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לעומס במחלקה: "יש עוד ועוד חולים, יש לנו מעל 160 חולים. פתחנו אתמול מחלקה חדשה. מתכוונים מחר לפתוח עוד אחת בהר הצופים .יש לנו שתי מחלקות טיפול נמרץ חוץ מ-6 פנימית קורונה הרבה רופאים ואחיות חולים. יש עומס לא פשוט הייתי אומר".

"קריסה כמו שראינו באיטליה במרץ 2020 בה נערמו גופות בפתחי חדר המיון או הבתים, לא צפויה כאן בישראל. אנחנו לא שם אבל ודאי שיש כבר ויהיה לדעתי טיפול תת מיטבי בחולים", הסביר.

בהמשך, התייחס פרופ' מבורך לכך שממוצע התפוסה במחלקות פנימיות בבתי החולים הוא 81 אחוז בלבד, ואמר כי "אני חשוף לתחזיות ולטבלאות ואני רואה מה קורה בשטח. ברגע שפנימיות נסגרות אז ברור שהתפוסה הכללית של פנימיות בבי"ח יורדת, לא כי אין עבודה אלא כי היא הפכה לפנימית קורונה ועכשיו מתייחסים אליה כפנימית קורונה. אין ירידה בתפוסה בפנימיות מי שאומר את זה מטעה וטועה - אין שום ירידה, יש עומס אדיר".

כשנשאל מה היה עושה אחרת, השיב: "אני חושב שכולנו צריכים ללמוד מידה של צניעות ולכבד את מקבלי ההחלטות מהבחינה שהדברים הם לא לגמרי ברורים. זה לא שצריך לעשות ככה וצריך לעשות ההפך, יש כמה אפשרויות וצריך לעשות סיכון מחושב".

"אם אתם שואלים אותי אם בשיא המגפה הייתה פותח את בתי הספר התשובה היא לא. האם אני צודק? לא יודע. אני מבין את הגישה האחרת. אני חושב שלא צריך, שזה רגע לא טוב לעשות את זה, שזה יגביר את ההדבקה, את ההזרמה לבתי החולים וגם ידביק הרבה ילדים שאולי לא היו צריכים להידבק, גם המורים במקום לא פשוט", הסביר.

עוד אמר כי "צריך לזכור שהזרימה של חולים וחולים קשים נמשכת מעבר לשיא, אני לא מצפה שתהיה ירידה בעומס בשבועיים הקרובים אולי להפך, הוספה של נדבקים למאגר. יכול להיות שניכנס להארכת התקופה הזאת, יכול להיות שלא".

בהמשך, התייחס פרופ' מבורך למתקפה של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו כנגד מתווה ביטול הבידודים: "בדברים שהוא אמר יש דברים נכונים ויש דברים שהם פוליטיים. אני חושב שזו בעיה לפתוח את מוסדות החינוך מחר למרות שאני מאחל לכולם בהצלחה ומבין את מצוקת הילדים והמורים".

"מצד שני, דברים נוספים שאפשר לעשות למשל הגבלת התקהלויות, תו ירוק מחוזק, סגירת שמי הארץ, כל האמצעים האלה כבר עברנו את השיא שאפשר לעשות לכן לצד הביקורות צריך להבין שמעט אפשר לעשות. הדבר הכי חשוב כרגע זה להוריד את רמת ההדבקה. יש את הגישות של הולנד ודנמרק שהרבה יותר מחמירות מהארץ. מי צודק? נדע בעוד שבועיים", הבהיר.

לטענתו, בשבוע הקרוב נתחיל לראות מגמה אם זה ממשיך לעלות או מתייצב, "אני שמח מאוד שהמצוקה של הילדים עלתה על פני השטח, זה לא אומר שאני ממליץ את מה שהשרה שאשא ביטון המליצה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm