בכירי משרד הבריאות התכנסו הבוקר (רביעי) על מנת לדון בדחייה או שינוי במתווה הפטור מבידוד במערכת החינוך, שאמור להיכנס לתוקפו מחר. בדיון צפוי לקחת חלק גם ראש הממשלה, נפתלי בנט.

בכירי המשרד מבקשים כעת לשנות את המתווה, כך שהבדיקות הקבועות של התלמידים יערכו בימים ראשון, שלישי וחמישי, ולא רק פעמיים כמו המתווה הנוכחי שאושר, במסגרתו ייבדקו התלמידים בימים ראשון ורביעי.

לפי המתווה המקורי, הורי הילדים יידרשו לחתום בבוקר על אישור שערכו בדיקה לילדיהם. ילדים שיראו תסמינים וילדים שיימצאו חיוביים בבדיקה ייכנסו לבידוד כפי שהיה עד עתה. במקרה שהורים יסרבו לבצע את הבדיקה, ילדיהם יצטרכו לשהות בבידוד.

במהלך הדיונים, ראש הממשלה נפתלי בנט ביקש לבחון חובת בדיקה לתלמידים, אבל הדבר כרוך בבעיה משפטית. מנכ"ל משרד הבריאות אש הסביר שיש צורך בשינויים בגלל העומס בבתי החולים - ולא בגלל תסמונת PIMS, כי אין עדיין מספיק נתונים על הופעת התסמונת בקרב נדבקים בזן אומיקרון.
 
יו"ר איגוד רופאי הילדים החבר בצוות לטיפול במגפות, פרופסור צחי גרוסמן, אמר הבוקר בריאיון בכאן ב': "אנחנו באיגוד מרימים דגל אדום עכשיו וממליצים לא לבטל ממחר את בידוד הילדים". עוד הוסיף: "תוך ארבעה ימים נצפתה הכפלה במספר הילדים במצב קשה. אנחנו מאוד חוששים מהמתווה".

מירום שיף, יו״ר הנהגת ההורים הארצית מתח ביקורת: "בכירי משרד הבריאות שוב לא רואים את הילדים שלנו וטועים פעמיים. הטעות הראשונה: אם האומיקרון מסוכן לילדים - שיודיעו על סגירת המדינה. לא יתכן שהכול יישאר פתוח ורק הילדים המתוסכלים והוריהם ימשיכו לפרפר מבידוד לבידוד. הטעות השנייה של בכירי משרד הבריאות היא השיטה הפסולה שהשתרשה לדחות את ההחלטות לדקה ה-91 ולהמשיך לשגע את ההורים, התלמידים ואת מערכת החינוך בכללותה. חייבים לסיים את ההתעללות לאלתר״.

כזכור, משרד הבריאות החליט בשבוע שעבר על ביטול הבידוד לילדים. ההחלטה התקבלה לאחר התייעצויות שקיימו במשרד הבריאות עם רופאי ילדים. בסמוך להחלטה, ד"ר שרון אלרעי פרייס דרשה לדחות את ביצוע המתווה בשבוע, על מנת שלא לבטל את הבידודים בשיא התחלואה.

תלמידים בדרך לבית הספר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
תלמידים בדרך לבית הספר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

כאמור, בכירי המשרד החלו להכין תוכנית לחזרה לשגרת הכיתה הירוקה, ובמסגרתה ילדים שנחשפו למאומת בכלל מערכת החינוך, ולא רק בגני הילדים, יחזרו ללמוד אם יקבלו תוצאה שלילית בבדיקת קורונה.

המטרה בתוכנית היא לבצע בדיקות כמה פעמים בשבוע כדי לשמור על שגרת לימודים בטוחה או בדיקה יומית או בדיקה תלת־שבועית, במקום בידודים אוטומטיים. המהלך כפוף לכך שלא יגיעו אינדיקציות שליליות בנוגע לתחלואה בילדים.