שר החוץ יאיר לפיד, התייחס השבוע לפגישה שקיים עם הבכיר הפלסטיני חוסיין א־שייח, והבהיר כי הוא וצוותו עובדים עם הרשות הפלסטינית, אך הממשלה "לא תלך לצעדים מדיניים דרמטיים". הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי ('חדשות 13') הביא הבוקר (רביעי) פרטים נוספים על הידיעה בריאיון לאראל סג"ל וחן ליברמן ב-103FM

בפתח דבריו התייחס יחזקאלי לפגישות האחרונות שקיים לפיד עם בכירים ברשות הפלסטינית – חוסיין א-שייח ומאג'ד פרג', ואמר: "הם גורמים רציניים, אני לא יודע אם זה מראה שהם אלה שימשיכו את דרכו של אבו מאזן. חוסיין א-שייח מקבל את כל הדיבידנדים הישראלים, זה הקו של הממשלה, לתת לפלסטינים את כל הדברים מלבד ההישגים מדיניים. אלא מה? כל מה שאנחנו נותנים זה ההישגים המדיניים שלהם".

הוא הסביר: "הפלסטינים מקבלים פה בערוץ, הכביכול אזרחי, לא רק את הדרך להשחית את שלטונם, לא שהם מקבלים רק כוח, הם מקבלים ביסוס למדינה הבאה. אין לי בעיה עם זה אם זו ההחלטה של מדינת ישראל, אבל זו מדינה שבונה את עצמה כמדינה עוינת לנו. בפגישה הקודמת ניתנו 15 רישיונות למחצבות. אתם יודעים כמה זה מכניס כסף בשטחים? למה שחוסיין א-שייח יחלק את זה? הוא מחלק את זה למקורבים, לא כי הוא פגום אלא כי כל המערכת הפלסטינית היא מערכת שבטית".

בהמשך, התייחס יחזקאלי למבנה החברתי והדמוגרפי של תושבי הרשות הפלסטינית ושיער מה לדעתו צפווי לקרות בעתיד: אנחנו צופים פיצול בשטחים, ההתפלגות האמיתית של הפלסטינים היא שבטית. בסוף זה קשר הדם, זה הנאמנות היחידה בשבט". בנוסף אמר: "לא הייתי נותן לחוסיין א-שייח בלי לבדוק לאן זה הולך. הרשות הפלסטינית דו פרצופית, מצד אחד מתנגדת לנו ומחנכת את ילדיה לזה שאנחנו אויב ובחדרי חדרים באים לבקש. אני לא רוצה את המשחק הזה, אני רוצה שקיפות".

עוד סיפר יחזקאלי כי שוחח עם חבר קרוב המתגורר בשטחים שסיפו לו כי הוא צריך בדיקת C.T. "שאלתי אותו- 'אין לכם?' הוא אומר 'אחת ממכונות ה-C.T. שנתרמו לרשות נמצאת במחסן של שר הבריאות, למה? ככה, בא לו. היא בכלל לא פעילה", אמר. "איפה הכסף של המכונה שיושבת במחסן של שר הבריאות, שחושב שזו מכונת שיזוף? למה זה קורה ככה?. ומה הכי חשוב? שהפלסטינים יודעים את זה. זה קולות שאני שומע ויודע כמה הרשות הפלסטינית מרוחקת מהעם", הוסיף יחזקאלי. 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm