ברקע רצף המבוכות שנחשפו אודות המסיבות שקיים ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, בין סגר אחד לאחר, הוא הדף את כלל ההאשמות נגדו כאשר השיב לביקורת חברי הפרלמנט, בעיקר אלו מטעם מפלגת הלייבור, והצהיר כי אין בכוונתו להתפטר. 

בוריס ג'ונסון מתנצל על שהפר את סגר הקורונה (צילום: רויטרס)

ריצ'רד בורגון, חבר במפלגה היריבה קרא לו להתפטר, כשסיפר במקביל את סיפורה של אחות בבית חולים שנקנסה במהלך אחד הסגרים, לאחר שארגה הפגנה המונית נגד הממשלה. לאחר מכן, פנה אל ג'ונסון ואמר: "עליך לעשות את הדבר הנכון ולהתפטר". 

חברת פרלמנט נוספת, רושנרה עלי, הטיחה גם היא ביקורת בממשל של ג'ונסון. "איומים והפחדות, שוחד וסחיטה, גזענות ואסלאמופוביה – אלו הם מאפייני הממשל הנוכחי", כך אמרה. היא טענה כי ממשלת ג'ונסון צועדת משערורייה אחת לאחרת ועל כן הצטרפה גם היא לקריאה. 

רק אתמול הודיעה משטרת בריטניה על כך שפתחה בחקירה סביב המסיבות שהתקיימו במעון ראש הממשלה בדאונינג 10 במהלך סגרי הקורונה, אחרי שנחשף כי גם התקיימה מסיבת הפתעה ליום הולדתו של ג'ונסון. נציבת המשטרה, קרסידה דיק, מסרה כי החוקרים בודקים "הפרות אפשריות של תקנות הקורונה" בממשלה מאז שפרצה המגפה לפני שנתיים.

מוקדם יותר השבוע חשף ערוץ החדשות ITV, כי ביוני 2020, בזמן הסגר הראשון, נערכה גם מסיבת הפתעה בדאונינג 10 לרגל יום הולדתו של ג'ונסון. לפי הדיווח, רעייתו של ראש הממשלה, קארי ג'ונסון, ומעצבת הפנים לולו לייטל ארגנו את המסיבה, שבה השתתפו כ-30 בני אדם, כל זאת, על אף שההנחיות אסרו על קיום אירועים חברתיים במקומות סגורים.