נשיא המדינה, יצחק "בוז'י" הרצוג נשא היום (רביעי) בטקס לציון 25 שנה לאסון המסוקים בפני המשפחות השכולות. "מדינה שלמה הייתה שותפה לאבל הכבד, באותו ערב ארור וקר של הארבעה בפברואר, לפני עשרים וחמש שנה, שבו נפלו השמים. היה זה הערב שבו נצרב על לוח הזיכרון הלאומי שלנו צמד המילים: 'אסון המסוקים'", אמר.

"שבעים ושלושה לוחמים, טייסים ואנשי צוות אוויר – שנהרגו בדרכם לפעילות מבצעית בלבנון, באסון האווירי הכבד ביותר שידע צה"ל. שבעים ושלושה חלומות שנרקמו ונגוזו, אהבות גדולות שקפאו באחת, תוכניות לעתיד – שהיו לאלפי רסיסים ושברים יחד עם שברי המסוקים", אמר הנשיא, והוסיף: "מאז אותו לילה, היו שבעים ושלושה הלוחמים - לבנים של כולנו, והם תמציתו של הסיפור הישראלי". 

עוד אמר הרצוג: "בלילה הנורא ההוא, בו השיגה והסיטה את מסלול חייכם, אותה נקישה, הקשה מכל, על דלת הבית. בזאת הפכתם להיות משפחה אחת: משפחת אסון המסוקים. משפחה שמאוחדת בקשרים של כאב עמוק ושל תעצומות נפש גדולות. אני מכיר ומוקיר את הכוחות האדירים הטמונים בכם. האחיזה שלכם בחיים, הצמיחה שלכם מעומק השבר, מהוות מקור השראה לכולנו". 

לסיום הוסיף הנשיא: "אני יודע שאין בכוחן של מילים לרפא את הכאב ולנחם על אובדן שגם בחלוף השנים נותר קשה מנשוא. ובכל זאת אני מבקש לחבק היום כל אחד ואחת מכם וגם את כל המשפחות השכולות בישראל ואת ארגון ״יד לבנים״. זיכרם של הבנים, נותר לנצח חלק מהחיים של כולנו. יהי זכרם של הנופלים ברוך ונצור בליבנו לעד".