בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (חמישי) 23 שנות מאסר על אביעד משה וקנס של 258 אלף שקלים, לאחר שהורשע בניסיון הרצח של שירה איסוקב ובהתעללות בבנם הפעוט, שהיה עד למעשים המזוויעים. כאמור, הפרקליטות דרשה מבית המשפט להטיל על משה עונש של 27 שנות מאסר.

במהלך מתן גזר הדין, אמרה השופטת רז לוי: "ערב ראש השנה תשפ"א, שעת בין ערביים. ריח החג באוויר. הכל עסוקים בהכנות אחרונות לחג, ילדי השכנים משחקים בחצר, שלווה פסטורלית על רקע המדבר. לפתע נשמע באוויר הצח בכי רם של תינוק וקולות של חבטה ועוד חבטה, וילד המשחק לו לתומו בחצר ביתו, אץ חיש מהר לאמו – עדי גוזי, מפציר בה לעזוב את עיסוקיה ולחוש לעזרת התינוק הבוכה בכי מר". 

השופטת לוי הוסיפה: "ואז נגלית לעיני השכנים הזוועה. הנאשם חובט בשירה במערוך – אותו מערוך בו רידדה את הבצק לחלות שאפתה לחג רק שעה קלה קודם לכן. חבטה ועוד חבטה, קולות הנפץ של מגע המערוך בראשה, מחרישים אוזניים, חודרים וקורעים את הלב. בליל של זעקות ובכי מתערבבים זה בזה – זעקות המתלוננת המתחננת על חייה בפני הנאשם בן זוגה ואבי בנה, בכיו של הפעוט - בכי קורע לב של מי אשר חייו השתנו לנצח. זעקות אמה של שירה אשר שומעת את פרץ האלימות תוך כדי שיחת הטלפון עם בתה, ומבקשת מהנאשם שיחדל, מתקשרת למשטרה ומתחננת שיחושו לעזרת שירה, כי ידה קצרה מלהושיע; וצעקות השכנים לנאשם שיחדל מיד". 

"אך הנאשם בשלו. חבטה ועוד חבטה, ועוד חבטה, ועוד חבטה, ועוד חבטה והוא ממשיך והולם בראשה שוב ושוב, כשהכל מסביב ממשיכים לזעוק שיחדל.ובתוך כל רגעי האימה  המתלוננת בשארית כוחותיה מנסה לגונן על בנה, מבקשת מהנאשם כי יחבק אותו, נלחמת להישאר בחיים כדי שבנה לא יישאר יתום מאם, הגם שהיא חשה שרגעיה ספורים וכפי שהיא זועקת לנאשם: "אביעד, אביעד, לא תהיה לו אמא. אך הנאשם בשלו. אוחז בגרונה של שירה, לוחש לה "תמותי כבר", מביט אל תוך עיניה וחונק אותה. והיא עדיין בחיים, נאבקת לנשום למרות שהיא מרגישה שהחמצן כבר אוזל", סיכמה.

שר החקלאות ופיתוח הכפר עודד פורר (ישראל ביתנו) הגיב לגזר הדין של אביעד משה: "לאדם מתועב ושפל כמו אביעד משה היה חייב לתת את העונש החמור ביותר. אין שום מחלוקת על כך שהוא ניסה לשחוט את שירה לעיני הילד שלהם, תוך התעלמות בוטה מזעקותיה ומהבכי של בנם. אז על מה ולמה צריך לחסוך לו אפילו דקה אחת בבית הסוהר?".

חברת הכנסת קרן ברק (הליכוד) הגיבה גם היא לגזר הדין: "מסע אכזרי של אלימות ברוטלית הגיע היום אל קיצו. ראוי שהאדם השפל והמתועב הזה יינמק בכלא זמן ממושך. לשמחתי, חוקקנו את החוק השולל ממנו את האפוטרופסות ובכך לא יוכל להמשיך ולהתעלל בשירה ובנה. שירה אמנם ניצלה בנס, אך תפקידנו להמשיך את המאבק הנחוש למניעת אלימות ולהציל נשים נוספות".

פנינה עומר, מנכ"לית ארגון יד לאישה מבית אור תורה סטון: "אלימות כלפי נשים במשפחה מתקיימת על פני קשת רחבה של התנהגויות. בצידה האחד הבעל המתעלל, ובקצה השני של הרצף הרוצח. בין לבין, מצוים בעלים רבים ששולטים ואוחזים בנשותיהן, תוך שהם נוהגים בהן כאילו היו רכושם. לצערינו, האלימות המתנהלת בחיי הנישואים  גולשת  גם להליכי גירושין ולא אחת מחמירה והופכת למסוכנת, כאשר האישה אוזרת עוז ומביעה רצון להפרד.  המסר שיצא היום מבית המשפט הוא שיש להחמיר בענישת בעלים אלימים, וכי אלימות, בכל צורה, היא פסולה ובזויה ובזוי האיש שנוקט בה".