בית הדין לעבודה הוציא הבוקר (חמישי) צו מניעה כנגד החלטתה של מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד להשבית את הלימודים במערכת החינוך במחאה על מתווה הבידודים החדש. בעקבות כך, הלימודים מתקיימים כסדרם. מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, התארחה הבוקר (חמישי) בתוכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והתייחסה להחלטה.

"הצעד שננקט אתמול הוא צעד לא לגיטימי. זה צעד כוחני שבעיניי הוא גם לא נכון", אמרה שטאובר. "בתי הספר בעקבות המתווה אם אתה שואל אותי, הופכים להיות המקומות הבטוחים ביותר עבור כל אזרח במדינה. אין שום מקום היום, לא מקום עבודה, לא קניון ולא מקום בילוי שהאנשים שמגיעים אליו באופן סדור ועושים שתי בדיקות בשבוע".

"אנחנו סיפקנו וממשיכים לספק בדיקות לכל תלמידי ישראל ולמורים, הדבר הזה מאפשר להם לדעת מה מצבם", אמרה שטאובר והוסיפה:  "בסבב הראשון כולם קיבלו שלוש ערכות, בימים אלה נמשך הסבב השני. יש עוד פערים בשטח לכן ההודעה הבוקר הייתה ברורה, כל מי שיש בידו ערכה ייבדק ויגיע, מי שאין בידו ערכה והוא בריא יבוא ויעשה בדיקות מיום ראשון ומי שמבודד המתווה הישן תופס עבורו. תפקידי לשמור על הילדים ובריאותם הנפשית. המתווה הוחלט לאחר סבב משותף שהיו בו דיונים ארוכים של משרד הבריאות, החינוך, רה"מ הוביל את הדברים והחלטות התקבלו. ברגע שהחלטות מתקבלות על ידי ממשלה תוך שיקול דעת ולקיחת כל הנימוקים בחשבון – כך מתנהלת מדינה דמוקרטית".

"כולם אומרים לנו שהנזק הנפשי של הילדים הוא נזק עצום שילווה אותנו שנים רבות. הסגרים הארוכים גרמו לדיכאונות, בעיות אכילה, ירידה במוטיבציה, עלייה באלימות, התנהגות מינית לא מותאמת. בריאות ורווחה הם לא רק אומיקרון או קורונה שהם מאוד חשובים אלא גם בריאות נפשית של ילדים ושמירה על שגרה. הילדים חייבים לקום בבוקר ולשמור על ההרגלים שלהם  - אנחנו פועלים על פי הנחיות משרד הבריאות, המתווה הזה התקבל במשותף. בתי הספר פתוחים לכל מי שרוצה ויכול להגיע".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm