תגלית מסתורית בחלל: אסטרונומים באוסטרליה איתרו אובייקט מסתובב בלתי מוכר שפולט אנרגיה עצומה בעומק הגלקסיה של שביל החלב. "לא ראינו דבר כזה מעולם", אמרו המדענים.

האובייקט המסתורי התגלה במרץ 2018 במרחק של 4,000 שנות אור מכדור הארץ על ידי טיירון אודוהרטי, סטודנט מאוניברסיטת קרטין באוסטרליה שהיה חלק מהצוות של ד"ר נטשה הרלי-ווקר, אסטרופיזיקאית באוניברסיטה שמשתייכת למרכז הבינלאומי לחקר רדיו-אסטרונומיה.

על פי המחקר שהתפרסם בכתב העת נייצ'ר, העצם המסתורי מאיר בכל 18 דקות למשך דקה אחת בלבד, במהלכה הוא הפך למקור הבולט ביותר של קרני רדיו שניתן לראות מכדור הארץ, וזאת בניגוד לעצמים זוהרים אחרים בגלקסיה שנדלקים ונכבים למשך זמן ארוך יותר.

"הוא הופיע ונעלם לאורך מספר שעות במהלך התצפית שלנו", ציינה הרלי-ווקר. "זה היה בלתי צפוי לחלוטין. זה די מפחיד בשביל אסטרונום כי אין שום דבר מוכר בשמיים שעושה את זה. וזה די קרוב אלינו - כ-4,000 שנות אור. זה בחצר הגלקטית האחורית שלנו".

המדענים עדיין אינם יכולים לקבוע בוודאות מה היה האובייקט המסתורי, כאשר התיאוריות המובילות הן שמדובר בשריד של כוכב שהתמוטט - כוכב נייטרונים או ננס לבן - אולם אין להם מסקנה חד משמעית. "תצפיות נוספות יגידו לאסטרונומים אם מדובר באירוע נדיר חד פעמי או באוכלוסייה נרחבת חדשה שלא הבחנו בה קודם לכן", אמרה הרלי ווקר. "אני מצפה להבין את האובייקט הזה ואז להרחיב את החיפוש כדי למצוא עוד".