ד"ר יוסי בן ארי, מנהל טיפול נמרץ ילדים ברמב"ם ויו"ר איגוד רופאי טיפול נמרץ, שוחח הערב (חמישי) עם ענת דוידוב בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM, והתייחס למתווה ביטול הבידודים במערכת החינוך

"אנחנו מדברים על לקיחת סיכונים שהם בסדר בלבד שמי שעושה את השיקול ויכול לעשות את השקלול של הסיכון. אם מדובר במחלה קשה או בעבודה מאוד קשה של מערכת הבריאות שלא תוכל לעמוד במעמסה אז אנחנו בבעיה גדולה. השיקול לגבי כן או לא בידוד של שאר הילדים הוא מאוד עדין, בעייתי ואני חושב שפה זה עניין של ניהול סיכונים", אמר. 

לדבריו, "הסיכון בלשלוח את כולם הביתה זה בעצם שהם לא ילמדו עם כל הבעיות והמשברים בגיל הזה, ההורים לא ילכו לעבוד ויש לזה משמעות גם כלכלית, חברתית ובריאותית לילדים. מצד שני אנחנו מסתכנים בזה שחלק מהילדים יהיו חולקים, אין ספק שבמתווה הזה יהיו יותר נדבקים, אבל סדרי הגודל יהיו שונים".

"הבעיה שלנו במערכת הבריאות זה שהרבה מאוד אנשי צוות חסרים בגלל בידודים, מחלה או בגלל שהם צריכים להישאר עם הילדים בבית. זה מוריד מהיכולת הטיפולית שלנו בצורה משמעותית ביותר. אין לנו ברירה אלא להוריד את סטנדרט הטיפול כי ברגע שיש פחות אנשי צוות אתה יכול לעשות פחות. אם אני מסתכל על כמות הילדים שחולים בקורונה בכל הארץ הכמות היא קטנה", הבהיר.

ד"ר בן ארי הסביר כי "חלק גדול מהילדים עם מחלת קורונה קשה הם עם מחלת רקע משמעותית, נשימתית, נוירולוגית ואם לבבית, שהקורונה מדרדרת אותם".

בהמשך דבריו הדגיש כי ההבדל בין הצוות הרפואי להורים אחרים הוא "שבצוות הרפואי תלוי הטיפול בחולים, בלי להמעיט בחשיבות שאר המקצועות. בסופו של דבר כשיש מגפה הסיירת הם אנשי הרפואה ואם הכוח שלהם יורד אז היכולת של מדינה לטפל במגפה היא הרבה יותר קטנה והטיפול שיקבל אותו חולה קשה הוא הרבה פחות טוב".

כשנשאל האם יש עומסים בטיפול נמרץ ילדים בשל הנגיף, אמר: "יש בעיה בטיפולים נמרצים בעונת החורף בילדים. יש הרבה תחלואת שפעת לא פשוטה ותחלואות נשימתיות אחרות שתופסות חלק מהמיטות. אבל בטיפול נמרץ ילדים נכון לעכשיו יש מספיק מיטות לתקופה הזו, במידה ותהיה תחלואה יותר גדולה נהיה בבעיה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm