"אנחנו נמצאים ברגע שבו העולם מתחיל להכיר בשואה, בחלקו הגדול, אבל לצערי כאן אצלנו עדיין לא ניתנה מלוא תשומת הלב לניצולים שחיים איתנו", כך אמר מנכ"ל ומייסד עמותת יד עזר לחבר שמעון סבג בטקס המרכזי לציון יום השואה הבינלאומי שנערך אתמול במתכונת מצומצמת בנוכחות כחמישים אורחים וניצולי שואה בחיפה.
 
שלא כמו בעבר בגלל אילוצי הזמן ומגפת הקורונה נערך טקס יום השואה המרכזי של עמותת יד עזר לחבר בחיפה במתכונת מצומצמת. באירוע שנערך במוזיאון השואה הייחודי נכחו כחמישים אורחים ביניהם חברי כנסת אישי ציבור וניצולי שואה. הטקס נערך במעמד השר לשעבר חבר הכנסת אלי כהן, חברת הכנסת ענבר בזק, ראשי רשויות ואישי ציבור, לצד כמה עשרות ניצולי שואה.

בתוך כך, את אש לפיד הזיכרון הדליקה ניצולת השואה יהודית הרשקוביץ לצד ניצולי שואה נוספים. הרשקוביץ סיימה את הטקס כשסיפרה לנוכחים על מה שעברה באושוויץ היא ובני משפחתה.

שמעון סבג המנכ"ל והמייסד בחר להתייחס ליכולות ההנצחה של הניצולים: "בואו נשמע את סיפורם בואו ננציח אותו. בואו נושיט יד כדי לשמר את הדבר המופלא הזה שבזכותו אנחנו כאן". סבג ציטט בדבריו את מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי שניצולי השואה התארחו בלשכתו כשאמר כי אלמלא שורדי השואה ספק אם היה עומד כאן היום בתפקידו.

טקס יום השואה המרכזי של עמותת יד עזר לחבר בחיפה  (צילום:  יוסף הירש)
טקס יום השואה המרכזי של עמותת יד עזר לחבר בחיפה (צילום: יוסף הירש)

בסיום הטקס נערך סיור מודרך במוזיאון השואה. חברי הכנסת צפו בהולוגרמה של ניצולת השואה שמוקרנת בימים אלה ברחבי הארץ. ייחודו של מוזיאון השואה של עמותת יד עזר לחבר הוא בעדויות החיות של חלק מדיירי הבית החם. חלקם אף העניקו למוזיאון חפצים שהביאו איתם מהשואה והם מוצגים יחד לצד הסיפורים האישיים.

סבג אמר עוד: "גם היום זו האחריות שלנו להשמיע את קולנו ולזכור את הסבל הנורא שעברו האנשים שחלקם לשמחתי עוד יושבים כאן. אני תמיד אומר וגם הפעם אומר שיש לי בלב תפילה אחת: שיגיע היום שבו לניצולי השואה לא יחסר דבר".