בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר 23 שנות מאסר על אביעד משה וקנס של 258 אלף שקלים, לאחר שהורשע בניסיון הרצח של שירה איסקוב ובהתעללות בבנם הפעוט, שהיה עד למעשים המזוויעים. על כך, שוחח היום (חמישי) עו"ד בן מעוז, מי שייצג את שירה, עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, וסיפר כיצד הגיבה שירה להכרעת בית המשפט.

בפתח השיחה, שיתף עו"ד מעוז על התחושות של שירה בעקבות פסיקת בית המשפט: "פגשתי היום שירה שונה מכל מה שהכרתי עד היום. היא הגיעה לדיון הזה מאוד דרוכה, מתוחה. צריך לזכור שמעבר לעובדה שמדובר כאן בסיפור שהוא ציבורי שמשפיע על הרבה מאוד נשים במדינה מדובר כאן באירוע הפרטי שלה. זה היה נקודה, מעין סגירת מעגל, ובסופו של דבר היא חיכתה לרגע הזה מאוד והיא גם מאוד מרוצה ממה ששמעה היום אבל צריך לתת לדברים לשקוע ולעכל את הדברים. היא תעשה את זה היום בביתה עם משפחתה והיא תגיב בהמשך".

לאחר מכן, התייחס לתהליך שעברה שירה מאז שאירע האירוע ועד הכרעת בית המשפט: "כמובן שזו שאלה ששירה תדע לענות אבל אני כן יכול לומר שגם אני וגם אתם רק יכולים לתאר לעצמנו סיטואציה שבה בין לילה הופך האדם הכי קרוב אליך, הבן אדם שאתה נכנס איתו בלילה למיטה, לנאשם בעבירות כל כך חרומות".

"זה טראגי וקשה", הוסיף בן מעוז, "ראיתי היום במהלך הדיון את אמה של שירה צופה באביעד שומע את גזר הדין והמחשבה שהמשפחה הזו ידעה גם רגעים אחרים ופתאום היא מוצאת את עצמה בסיטואציה בלתי נתפסת זה דבר שלוקח זמן לעכל ולהבין אותו. אפשר להבין את המצב ששירה הייתה בו היום. אנחנו שמחים שזה נגמר כפי שזה נגמר. אין עונש שיכול לשקף את חומרת המעשים או לרפד את הכאב שלה. אני חושב שזה נותן קצת נחמה ואור בחיים של שירה והילד".

בסיום, התייחס להרשעה של אביעד משה, שכללה גם התעללות בבנו: "צריך להבין שהעבירה של ניסיון לרצח העונש המקסימלי זה 20 שנות מאסר. בתיק הזה באופן תקדימי זו פעם ראשונה שנאשם מואשם בהתעללות בקטין כאשר בפועל לא היה כל מגע פיזי בינו לבין הקטין. בית המשפט קבע באופן תקדימי וזה לא היה עד היום במדינת ישראל. בית המשפט אומר למעשה שהילד הזה יכול לאבד את הביטחון שיש לו בתא המשפחתי ועבורו זה עולם ומלואו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm