ברקע סגירת תיק החקירה: שיחה שהתקבלה במוקד 100 בזמן האירוע בו מצא את מותו אהוביה סנדק פורסמה הערב (חמישי), במהלכה אזרח דיווח על זריקת האבנים, כשהוא סבור שהיא בוצעה בידי פלסטינים: "אני נמצא בין מכמש לירושלים, רכב עצר באמצע. יצאו ארבעה ערבים, זרקו אבנים הרגע, פוצצו איזה רכב לפניי".

מוקדם יותר היום, יועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, אימץ את עמדת פרקליט המדינה ומח"ש וקבע כי לא ניתן לייחס אחריות פלילית למי מהשוטרים המעורבים באירוע בו מצא את מותו אהוביה סנדק ז"ל, בדצמבר 2020, ולפיכך תיק החקירה בעניינם ייסגר.

כאמור, בדצמבר 2020 התקבלו במשטרת ישראל מספר דיווחים בדבר אירוע יידוי אבנים לעבר כלי רכב בציר מכמש-רימונים. מהדיווחים עלה כי רכב ובו מספר חשודים רעולי פנים יידו אבנים לעבר רכבים חולפים והסבו נזק לרכבים שנעים על הציר, מדיווח נוסף למוקד עולה כי המודיע מזהה רכב שככל הנראה מיידה אבנים תוך כדי נסיעה ונמלט בנסיעה מהירה מהזירה.

צוות בלשים שסיים פעילות מבצעית אחרת בגזרה, קיבל את דיווח החירום ברשת הקשר המבצעית המתאר את פרטי הרכב החשוד וביצע חסימה על הציר, מיד כשזיהו הרכב שעונה לתיאור, הורה לו לעצור. עם הגעת הרכב למחסום המשטרתי בחסימה, נהג הרכב עקף את החסימה בשולי הדרך והמשיך בנסיעה פרועה למרות הוראת השוטרים לעצור, המשיך במנוסה כשהכוח המשטרתי בעקבותיו.

סמוך לצומת רימונים, התהפך הרכב וכתוצאה מההתהפכות ארבעה מנוסעי הרכב נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים ובמקום נקבע מותו של אהוביה סנדק ז"ל.