כלי תקשורת במפרץ דיווחו היום (חמישי) כי הטלוויזיה הממלכתית של איראן נפרצה למשך זמן קצר והוצגו תמונות שקראו למותו של המנהיג העליון, עלי חמינאי. על פי הפרסומים, פעילי קבוצת האופוזיציה מוג'אהדין ח'לק, הם אלה שפרצו וקטעו את רצף השידורים של ערוצי הטלוויזיה, וגם של שתי תחנות רדיו ממלכתיות.

שאהין גובאדי, דובר ארגון מוג'האדין ח'לק (MEK) התראיין לתקשורת בצרפת ואמר: "אנחנו מופתעים, נראה שזה נעשה על ידי תומכי הארגון וארגונים אחרים המתנגדים למשטר", כאשר אינו לוקח אחריות ישירה על המעשה. הפריצה לשידורי הטלוויזיה היום, היא אירוע שלא התרחש שנים ארוכות במדינה, שכן הטלוויזיה הממלכתית נשלטת ומופעלת על ידי חברי זרועה המודיעין של הרפובליקה האסלאמית.

בצילומים מרגע הפריצה, ניתן היה לראות את פניהם של מנהיגי MEK, מסעוד רג'אווי ורעייתו מרים, וברקע קולו של אדם מזמר ושר "הצדיעו לרג'אווי, מוות לחמינאי". לאחר מכן, ניתן היה לשמוע את קולו של רג'אווי בעצמו שאמר: "היום אנו עדיין מכבדים את הזמן שבו הכרזנו מוות לריאקציונרים, עמדו בזה". יש לציין, כי מסעוד רג'אווי לא נראה בפומבי כבר שני עשורים ויש המניחים כי אינו בין החיים, וכי מרים רג'אווי, היא זו שעומדת בראש ה-MEK כעת.

הטלוויזיה הממלכתית של איראן אמרה בתגובה כי תחקור את האירוע. כזכור, בחודש אוגוסט האחרון התרחשה מתקפת סייבר על בית הסוהר האיראני אווין. על פי הדיווח קבוצת האקרים המכונה "עדלת עלי", פרסמה תמונות ממצלמות האבטחה של חדר הבקרה בכלא בהם נראים המסכים עם הודעת אזהרה מפני מתקפת סייבר. חודשיים מאוחר יותר, התרחשה תקיפה גם על מערכת חלוקת הדלק של איראן שיתקה את תחנות הדלק ברחבי הארץ, מה שהוביל לתורים ארוכים של נהגים זועמים שלא הצליחו לקבל דלק מסובסד במשך ימים. מתקפת סייבר על מערכת הרכבות של איראן גרמה לכאוס ולעיכובים ברכבות.

איראן, שהוטלה עליה סנקציות זה מכבר על ידי המערב, מתמודדת עם קשיים בקבלת חומרה ותוכנה מעודכנים, ולעתים קרובות מסתמכת על מוצרי אלקטרוניקה מתוצרת סין או מערכות ישנות יותר. חלק ממערכות חדרי הבקרה באיראן פועלים על מערכת ההפעלה Windows 7, שמיקרוסופט כבר אינה מספקת עבורה תיקונים ועדכונים.