עשרות בני אדם הפגינו הערב (חמישי) בגשר המיתרים בירושלים במחאת על החלטת הפרקליטות לסגור את התיק נגד השוטרים בפרשת אהוביה סנדק ז"ל. יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, נכח בהפגנה ואמר: "יהיו הפגנות ומחאות, לא ננוח ולא נשקוט, עד אשר ייעשה צדק לאהוביה ז"ל".

כמה מפגינים החלו ליידות כדורי שלג לעבר השוטרים ולעבר כלי רכב שנוסעים בציר, וכן לנסות ולחסום את ציר התנועה בגופם שוב ושוב, זאת למרות אזהרות השוטרים, ובאופן שעלול להוות סכנה למשתמשי הדרך. כמו כן נגרם נזק לניידת משטרה בסמוך למקום ההפגנה מאבן שהושלכה לעברה. שני מפגינים נעצרו בגין הפרת הסדרת הציבורי.

היועץ המשפטי לממשלה אימץ היום את עמדת פרקליט המדינה ומח"ש וקבע כי לא ניתן לייחס אחריות פלילית למי מהשוטרים המעורבים באירוע בו מצא את מותו סנדק.

בהחלטתו ציין היועמ"ש כי בחומר הראיות אין ביסוס לטענה כי השוטרים ביקשו לפגוע במכוון את הרכב הנמלט בו שהה סנדק. עוד כתב, כי גם לאחר בחינה מדוקדקת של חוות הדעת של בוחני התנועה, ובוחן מטעם משפחתו של סנדק, נמצא שלפי חומר הראיות לא ניתן לקבוע איזה מהרכבים סטה וגרם להתנגשות במהלך העקיפה. כמו כן, כתב כי קיום המרדף במקרה זה היה מוצדק בנסיבות העניין.

כזכור על פי חשד, סנדק ז"ל וארבעה צעירים נוספים יידו אבנים באזור היישוב מעלה מכמש באיו"ש ופגעו ברכב פלסטיני. לאחר שנמלטו ברכבם, כוחות השיטור הקימו מחסום מאולתר באמצעות העמדת רכבם לרוחב הכביש, אך הרכב הנמלט ירד לשול הכביש בנתיב הנגדי ונמלט. כאשר התפתח מרדף, ניסה הרכב המשטרתי לעקוף את הרכב הנמלט במטרה לעוצרו.

לאחר ניסיון המעצר על ידי הניידת, אירעה התנגשות בין הפינה הימנית קדמית של הרכב המשטרתי לבין הפינה השמאלית אחורית של הרכב הנמלט. בעקבות ההתנגשות סטה הרכב הנמלט אל השול השמאלי, והתהפך לתעלה בצד הדרך. כתוצאה מכך, סנדק ז"ל, שככל הנראה לא היה חגור, נפלט החוצה מהרכב ונהרג.

זו פעם נוספת בה מתרחשת הפגנה בהקשרו של מות סנדק, לאחר שבחודש שעבר, לציון שנה למותו, התרחשו הפרות סדר והתפרעויות אלימות גם כן באזור גשר המיתרים בירושלים.