שר המשפטים לשעבר, חיים רמון, התראיין הבוקר (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM והתריע מפני "החוליות החלשות" שבממשלת בנט-לפיד, ובראשן, שרת הפנים איילת שקד. לדבריו, אם זו לא תבצע מהלך להפלת הממשלה הנוכחית – אין לה עתיד פוליטי. 

"אני יכול לראות אותה נותנת יד להפלת הממשלה. שמעתי יותר משמועה שהיו גורמים שבאו איתה במגעים, וגם היא הייתה במגעים לשינוי הרכב הממשלה. היו דיבורים שהליכוד יחבור לממשלה הנוכחית ויהיו שינויים בהתאם", ציין רמון.

"קפצתי על הרימון": ראש הממשלה נפתלי בנט סוגר שבעה חודשים בתפקיד הבכיר במדינה

לטענתו, ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, עושה טעות כאשר בוחר להמשיך ולהנהיג את הליכוד, מאחר והוא זה שגרם להקמת ממשלת בנט-לפיד, כשלא הצליח להרכיב ממשלה בעצמו. 

"לא דיי בכך שנתניהו התעקש שלא להעביר את המועמדות לראשות הממשלה לאדם אחר מהליכוד, הוא כעת משמר את הממשלה הנוכחית כי הוא הדבק", הסביר. "הרי ברור שאם היה נעלם לפסק זמן, שברי וסדקי הממשלה הנוכחית היו מתרחבים עד מאוד". 

לשיטתו, חבר הכנסת יולי אדלשטיין צודק בכך שיש לו סיכויים גבוהים יותר משל נתניהו להרכיב ממשלה בעת הנוכחית, גם עם 20 מנדטים. "המכשול בין הליכוד לממשלה הוא בנימין נתניהו", הדגיש.

באשר לעסקת הטיעון, סבר רמון כי מה שמונע מנתניהו להמשיך בעסקת הטיעון הוא המשך דרכו הפוליטית בליכוד. "הרי מה רוצים בפרקליטות? להרחיק אותו מהחיים הפוליטיים", הדגיש. "אם הוא היה בא ואומר שלא יתמודד בבחירות הקרובות, אין לי ספק שהיה יותר נוח להגיע לעסקת טיעון טובה יותר מכפי שהיא כעת".

סייעה בהכנת הידיעה: שני רומנו, 103FM.