סבב שיחות הגרעין בין איראן והמעצמות שהיה אמור להתקיים היום (שישי) נדחה, כך מסר אנריקה מורה, הנציג מטעם האיחוד האירופי. בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כתב כי "הסיבוב ה-8 של שיחות הגרעין הופסק. המשתתפים חזרו למדינותיהם וצפויים לשוב בשבוע הבא. דרושות החלטות פוליטיות עכשיו".

בשיחה שקיים שר החוץ האיראני עם מזכ"ל האו"ם מוקדם יותר היום, אמר כי השיחות מתקדמות בכיוון חיובי וכי איראן מצפה "להסכם טוב בהקדם האפשרי". כמו כן, תקף את הבית הלבן ואמר כי צריך "פעולה מעשית של המערב וארצות הברית על מנת להשיג הסכם אמין"

כזכור, יועצו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לענייני המזרח התיכון במועצה לביטחון לאומי, ברט מקגורק, העריך כי י "אנו מתקרבים להסכם גרעין עם איראן". לדבריו, השיחות מתקרבות לנקודת הכרעה משמעותית: "אנחנו הולכים לדעת בקרוב מאוד אם זה אפשרי לאיראנים לחזור לעמידה בהסכם הגרעין בתנאים שאנו והקהילה הבינלאומית יכולים לקבל", אמר. 

לפני כחודש, ראש צוות המו"מ של איראן, עלי באגירי, הודיע על ההחלטה לחזור לטהרן להתייעצויות עם ההנהגה, צעד שהתקבל בקרב מדינות במערב באכזבה. דיפלומטים בכירים מבריטניה, צרפת וגרמניה אמרו כי הם מאוכזבים מההחלטה שהפתיעה את נציגי מעצמות אירופה בשיחות, אשר סברו כי הושגה התקדמות שתאפשר לעבור לדיונים רציניים יותר. הם הדגישו כי הזמן הולך ואוזל עבור איראן.