קים ג'ונג-און ממשיך להתגרות: קוריאה הצפונית ביצעה שיגור של טיל בליסטי נוסף לפנות בוקר, הירי השביעי מאז תחילת החודש, כאשר ההערכות הן כי מדובר בשיגור המרוחק ביותר מאז שנת 2017. ארה"ב, קוריאה הדרומית ויפן העלו את הכוננות.

הצבא הדרום קוריאני דיווח כי הטיל שוגר מצפון מערב קוריאה הצפונית סמוך לשעה שמונה בבוקר (שעון מקומי) ונפל בים יפן. הנתונים הראשוניים הראו כי הטיל הגיע לגובה מרבי של 2,000 ק"מ וטס למרחק של 800 ק"מ במהירות של מאך 16, פי 16 ממהירות הקול.

מפגן הראווה של צבא צפון קוריאה (צילום: רויטרס)

הצפון קוריאנים צפויים למסור הלילה הודעה רשמית על השיגור ולזהות את דגם הטיל. אולם ההערכות הן כי מדובר בטיל בליסטי לטווח בינוני, בדומה לטיל הוואסונג-12 ששוגר בהצלחה באוגוסט 2017, בשיא חילופי האיומים בין קים ג'ונג-און לבין דונלד טראמפ כאשר שתי המדינות היו על סף עימות צבאי.

אם אכן יתקבל אימות שמדובר בטיל לטווח בינוני, מדובר בשיגור המרוחק ביותר של טיל בליסטי שהצפון קוריאנים ביצעו מאז הניסוי של טיל בין-יבשתי בנובמבר 2017. חודשים ספורים לאחר מכן, החלו השיחות ההיסטוריות בין טראמפ לבין קים והרודן הצפון קוריאני הסכים לעצור את הניסויים הגרעיניים ואת השיגורים של טילים בליסטיים ארוכי טווח.

השיגור היום הוא השביעי מתחילת החודש. הצפון קוריאנים ביצעו שני שיגורים של טיל על קולי חדש ולאחר מכן שיגרו שני טילים בליסטיים מרכבת. בהמשך הם ירו שני טילים טקטיים מונחים ובשבוע שעבר ביצעו שיגור של שני טילי קרקע-קרקע טקטיים מונחים ושל שני טילי שיוט ארוכי טווח שהגיעו למרחק של 1,800 ק"מ.

בעקבות השיגור האחרון, העלו ארה"ב, קוריאה הדרומית ויפן את הכוננות מחשש שהצפון קוריאנים יסלימו את הפעילות והנציגים הגרעיניים של המדינות ניהלו שיחות דחופות. נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'יאה-אין, ניהל ישיבה של המועצה לביטחון לאומי בפעם הראשונה מזה שנה ואמר כי מדובר בפרובוקציה וכי המצב הנוכחי דומה למשבר של 2017.

במחלקת המדינה האמריקאית גינו את השיגור. "כמו השיגורים האחרונים של קוריאה הצפונית, גם השיגור הזה הוא הפרה ברורה של החלטות רבות של מועצת הביטחון של האו"ם ומראה את האיום שהתוכניות הבלתי חוקיות של הטילים והנשק להשמדה המונית של קוריאה הצפונית מהווה על שכנותיה של קוריאה הצפונית ועל כל האזור", אמר דובר מטעם משרד החוץ בוושינגטון.