העיתון הלבנוני אל-אח'באר, המזוהה עם ארגון חיזבאללה, דיווח הבוקר (שני) כי מערך ביטחון הפנים חשף יותר מ-15 מערכות ריגול ישראליות, הנפרדות זו מזו ופעלו באזור לבנון וסוריה. על פי הדיווח, מבצע החשיפה הוגדר כמשמעותי ביותר מאז 2009, כאשר רשתות ריגול של המוסד נחשפו, ו"נפלו אחת אחר השניה", להגדרתם. 

המבצע החל לצאת לפועל לפני כארבעה שבועות, על ידי מערך המידע, ובתיאום עם התביעה הציבורית של הנהגת כוחות ביטחון הפנים. מדובר ככל הנראה בעשרות חשודים בשיתוף פעולה עם ישראל, כאשר הכוחות המעורבים בחשיפה נותרו חשאים, במטרה לשמור על המבצע תחת מעטה סודיות. כמו כן צוין כי מרבית המעצרים שבוצעו עד כה במסגרת החשיפה, בוצעו על רקע תיקי שימוש בסמים והונאה, כלומר טרם הוכח הקשר הישיר שלהם לפעולות.

כבר לפני חמישה שבועות, גורם בכיר בכוחות הביטחון המקומיים דיווח על כך שזיהה סממנים לקשרים ברורים עם ישראל, כך דווח. בין הממצאים שעלו עד כה מהחקירה: פריצה למאגרי נתונים והוצאת מידע אודות שוטרים במערך הביטחון ופירוט תפקידם.

כמו כן, נמצא גורם נוסף שגויס למשימה בסוריה. החשוד פעל ככל הנראה בדרום המדינה ונעצר בידי מנגנוני הביטחון. חקירתו העלתה כי הוא גויס על ידי ארגון שטען שהוא פועל עבור האו"ם ומבצע סטטיסטיקות, מחקרים וסקרי דעת קהל.