אין בשורה משמחת יותר מהרמיזה של השופטת בדימוס אתי כרייף, שלפיה היא עשויה להתמודד לכנסת, כיוון שאין ראוי ממנה לתפקיד. לשופטת בדימוס כרייף יש כמה תכונות ייחודיות שאין למועמדים אחרים. כך למשל, היא העידה על עצמה שהיא "מאוד ורבלית, בעיקר בכתב", מה שמוכיח ששופטים הם לא רק בשר ודם, אלא גם עילגים. כרייף גם אמרה את המשפט: "כמו שקורה לרבבות, אם לא לאלפים", כשניסתה להסביר את המצב שאליו היא נקלעה.

כרייף, שכושר הביטוי שלה והבקיאות שלה בעברית מרקיעים שחקים, התפרסמה כמי שאתגרה את מי שהיה שר האוצר משה כחלון בהודעה ששלחה לו שבה כתבה: "אם מזדמן לך, אפשר להקדים את נטל הראיה ולו לקצת", וסיפקה הסבר מעורר גיחוך למה בדיוק היא התכוונה. אם לא די בכך, כרייף יודעת גם להטיף מוסר בלי למצמץ ומפעילה קשרים כמו שלדעתה כולם עושים. אלא שלכרייף יש חטוטרת שאין לאף מועמד אחר שיציג את חברותו לכנסת.

אף לא אחד מהמועמדים נחשד בהשמדת ראיות, שהיא עבירה של שיבוש ההליך המשפטי, שאינו מאפשר לבית המשפט, כלשון החוק, להגיע לחקר האמת. דינו של משמיד ראיות הוא עד חמש שנות מאסר. סעיף 224 לחוק העונשין קובע כי: "מי שעושה דבר בכוונה להכשיל הליך שיפוטי, או להביא לעיוות דין, בין אם דרך העלמת ראיות, בסיכול הזמנת עד, ובין בדרך אחרת - דינו שלוש שנות מאסר".

כדי להתחקות על אופייה, צריך לצפות בסרט שצולם על ידי חוקרי היחידה לחקירות הונאה, בהפסקה שבין החקירות, כשהחוקרים עזבו את חדר החקירות. כרייף האמינה שהיא לבד, ואיש אינו צופה בה, ובחרה, לפי החשד, לנצל את הדקות הבודדות שבהן הייתה לבד כדי למחוק מהטלפון הנייד שלה התכתבויות שכנראה לא רצתה שיגיעו לידיעת החוקרים.

את ההסברים שהיא נתנה למעשה החמור ספק אם היא הייתה מקבלת כשופטת. בהסדר בין המשנה לפרקליט המדינה לעורכי הדין של כרייף, סוכם כי אם כרייף תפרוש מכס השיפוט – לא יוגש נגדה כתב אישום, והתיק נגדה ייסגר. כמי שבקיאה במשפט פלילי, כרייף יודעת שההצעה שהיא קיבלה לוותר על התפקיד, במקום לעמוד לדין בעבירות פליליות חמורות, הצילה אותה מהרשעה פלילית. אם הייתה מורשעת, היא לא הייתה יכולה להמשיך לשמש כעורכת דין, ובוודאי שלא להיבחר לכנסת. מעשה כזה שנעשה, לפי החשד, על ידי שופטת מכהנת, צריך לראות בחומרה גדולה במיוחד.

כרייף מתאימה לפוליטיקה. היא ערמומית, מניפולטיבית, מטיפה מוסר לכל העולם, ומאוהבת בעיקר בעצמה. היענותה לתקשורת ושפע הראיונות שהיא בחרה לתת מיד לאחר הראיון שלה ב"עובדה", מבטיחים לנו שמדובר בחברת כנסת שתעשה הרבה כותרות. העובדה שכרייף לא עונה על הדרישות הבסיסיות כדי לשמש שופטת, ונבחרה למרות זאת לתפקיד - מחזקת אצלי את הדעה שהיא יודעת לנפץ כל תקרת זכוכית שבפניה היא ניצבת, ויש לה סיכויים גם להיות חברת כנסת.

מי שצפה בסרטו המצוין של עמרי אסנהיים ב"עובדה", ושמע את השופטת בדימוס כרייף מספרת בגילוי לב על חלומה להיות שופטת, ועל הצעדים שנקטה כדי להגשים את החלום, יכול להיות משוכנע שיש לה סיכויים טובים להגשים גם את רצונה להיות פרלמנטרית, אם תחפוץ בכך. אפשר לנסות ולנחש באיזו מפלגה תבקש כרייף להתמודד. אלא שהיא צריכה להזדרז ולעשות זאת כל עוד נתניהו הוא יו"ר הליכוד. אני לא משוכנע שמחליפיו יקבלו אותה באותן זרועות פתוחות.