ביקורת במערכת הביטחון על נאום ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפתיחת הכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) שמתקיים באוניברסיטת תל אביב. במהלך הנאום אמר רה"מ כי מערכת לייזר חדשנית ליירוט רקטות תכנס לפעולה בצה"ל בתוך כשנה, זאת לאחר שחשף אותה לראשונה ב"מעריב סופהשבוע".

בעקבות כך, אומרים גורמים במערכת הביטחון כי הכותרות שסיפק בנט בנאום מעוותות את המציאות. פריצת הדרך הוכחה בסדרת ניסויים לפני כשנתיים, אחרי שנים רבות של עבודה בנושא, אולם עם זאת על פי ההערכות יקח לפחות שלוש שנים עד שתהיה היתכנות מבצעית וגם אז בשלבים.

מערכת הגנה אווירית בלייזר, קרדיט: דוברות משרד הביטחון

כמו כן ציינו כי מדובר במערכות שאמורות להשלים את מערכות ההגנה הקיימות כיום, כמו כיפת ברזל, ולא להחליף. "זה פרויקט חשוב, אנחנו מאמינים בו אבל מוקדם מדי לרתום את הסוסים", אמרו. גורמים אחרים הוסיפו כי "מדובר במינוף מיותר שנראה שהשיקולים שלו פוליטיים".

כזכור, בנט הדגיש במהלך הכנס כי "היום הם יורים קסאם שעולה 200 דולר, ואנחנו מיירטים אותו בטיל שעולה 100 אלף. בלייזר זה מתהפך. יש השקעה גדולה בהתחלה, אבל הפעימה היא חינם. הם ישקיעו הרבה ואנחנו מעט. אם אפשר ליירט טיל או רקטה בפולס חשמל שעולה כמה דולרים, אנחנו בעצם מאיינים את טבעת האש שהקימה איראן על הגבולות שלנו".