"הניו יורק טיימס" פרסם לאחרונה כתבה (שעליה חתום גם רונן ברגמן) שלפיה ישראל מכרה לסעודים תוכנת ריגול "כדי לסייע ליחסי החוץ שלה". בוקר טוב, יהודים משוטים. החשיפה אמורה להסביר כיצד נוהלו כאן העסקים האלה.

הדבר מחייב חקירה לאילו עוד מדינות נמכרה לכאורה "פגסוס" תמורת שואו של "הכרה" בישראל ובגדולתם של בנימין נתניהו ויוסי כהן. רק חבל שכל הטוב הזה קורה אחרי שהסוסים (כהן ונתניהו) ברחו מהאורווה.

ביוני 2020 כתבתי בעיתון זה: "לך דע איזה שמאלן שעובד ב־NSO או בבלאק קיוב יעיד מחר על מעורבות לכאורה של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקמפיין של טראמפ ככתוב במסמכי ה־FBI שהוגשו לבית המשפט בארצות הברית". ביולי 2021 התפרסם במדור הזה הטקסט הבא: "מלכתחילה היה ברור לי שהעסקה המסריחה של NSO היא עסקה פוליטית לא פחות מאשר מסחרית, וכשמדובר על פוליטיקה, מדובר על מעורבות ממשלת ישראל. והיא לא היחידה.

כזכור, חברת בלאק קיוב היא מיני־מוסד קטן ואזרחי שלפי תחקירים שפורסמו בזמנו, הייתה מעורבת לכאורה בבחירות 2016 בארצות הברית לטובת טראמפ, ונחשו מי בישראל הרוויח בענק כאשר טראמפ נבחר?... בהמשך לתחקירי חו"ל ("הניו יורקר" למשל), חשף תחקיר 'עובדה' ביוני 2019 את שיטות הפעולה של חברת בלאק קיוב וקשריה עם 'קיימברידג' אנליטיק' לטובת השפעה לכאורה על בחירת טראמפ.

בעיתון זה נכתב בעקבות התוכנית כי: לפי 'הניו יורקר', חברת קש הכינה רשימה של יותר מ־30 שמות של עיתונאים שהיו בקשר עם גורמים בממשל אובמה, לצד הוראות שמפרטות כיצד למצוא מידע מכפיש עליהם. יש לציין שבלאק קיוב הכחישה את כל הטענות נגדה וטוענת כי לא הייתה מעורבת מעולם בפעילות לא חוקית.

הפרסומים על התערבות בבחירות היו עלולים לכאורה להוביל מבלאק קיוב לראש הממשלה נתניהו ולראש המוסד יוסי כהן… איש לא עסק בתוכנית 'עובדה' בשאלה אם קיים קשר נסיבתי לכאורה בין בלאק קיוב, 'קיימברידג' אנליטיק' ובין המוסד ומלחמותיו של נתניהו באובמה והעדפתו את טראמפ כנשיא... ב'עובדה' גם לא נחקרו היחסים ההדוקים, לפי פרסומים זרים, בין המוסד של כהן ונתניהו לבין הסעודים.

יוסי כהן ובנימין נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
יוסי כהן ובנימין נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

כולל תוכנה ישראלית, שלפי טענת חברו של העיתונאי ג’מאל חאשוקג’י, הושתלה בטלפון שלו והובילה לכאורה לחיסולו. אני מניח ומקווה שבמסגרת מסע הנקם של הדמוקרטים בארצות הברית, אם וכאשר ישתלטו על הבית הלבן ב־2020, כל המעורבים בתעלולים האלה ישלמו את המחיר העסקי, הציבורי והפוליטי".


בינתיים הואשמה NSO בפגיעה ביחסי ישראל וארצות הברית. בנובמבר 2021 שיגר מנכ"ל NSO, חוליו שלו, מכתב שבו דרש הגנה ממשלתית מפני החקירה האמריקאית. ממשלת בנט לא הגיבה. האם האיום של שלו התממש בכתבה של "הניו יורק טיימס"? האמריקאים עדיין חוקרים את רצח חאשוקג'י ולפחות בדמיוני יש סיכוי לא רע שהחקירה הזו תכלול גם את נתניהו וכהן. יהיה מעניין