השר לשעבר גלעד ארדן צפוי העיד היום (רביעי) בפני ועדת החקירה לבריחה מכלא גלבוע, כאשר בהמשך צפוי להעיד השר לשעבר אמיר אוחנה. השניים שימשו כשרים לביטחון פנים בתקופה הרלוונטית טרם הממשלה הנוכחית. וכן נציבת שב"ס, קטי פרי, מונתה על ידי האחרון. השניים יחקרו על ידי הוועדה והעומד בראשה, השופט בדימוס מנחם פינקלשטיין.

בשנים האחרונות נטען כי ישנה הזנחה מצד הדרג הנבחר בשב"ס מבחינת תקצוב, כאשר בתי הכלא וצרכיהם נדחקו. בעבר אף פורסם כי השר לביטחון פנים לשעבר ביקש בממשלה הקודמת לכנס דיון בקבינט המדיני ביטחוני, זאת על מנת ליישם את המלצות הוועדה להחמרת תנאי האסירים בכלא. 

בשנת 2018 הקים השר לשעבר גלעד ארדן ועדה ציבורית לבחינת התנאים שבהם מוחזקים אסירים ביטחוניים בבתי הסוהר בישראל. הוועדה סקרה את תנאי האסירים הביטחוניים לאורך השנים ובחנה את התנאים שבהם הם מוחזקים כיום והמליצה על דרכי פעולה להחמרה בתנאי המשמורת שלהם למינימום המתחייב בדין.

נציבת שב"ס, קטי פרי, העידה בחודש שעבר והאשימה את מפקד כלא גלבוע: "זה ברור לא לשים ביחד אסירים בסיכון לבריחה. כשנכנסתי לתפקיד אמרו לי שמערכת האבטחה לא יעילה, ביקשתי לערוך בדיקה שלה".

מפקד כלא גלבוע, גונדר-משנה פרדי בן שטרית, העיד לפני כחודשיים על הקיצוצים בכלא והאמצעים הדלים לזיהוי המנהרות: "כשנכנסתי לתפקיד אישרו לבקשתי לאייש את מגדל השמירה הרלוונטי, אבל כעבור כמה חודשים נאמר לי על ידי פיקוד המחוז הצפוני להוריד את מספר המגדלים לשניים. בנוסף האמצעי שהיה לרשות סוהר לגילוי חללים ומנהרות זה פטיש אשר נוקשים עמו הקירות, הרצפות וכלל אמצעי האבטחה בתאים".