מזלות. אני לא בטוח שמזל שיש לנו אותם. בממוצע, אני חושב שבתוך חמש שעות מקסימום של שיחה עם אדם זה או אחר תעלה השאלה ״איזה מזל אתה?״. אם הפגישה היא על בסיס רומנטי, או אז אפשר לקזז שעתיים בקלות ולבסס את הקביעה שבתוך שלוש שעות גג תעלה לה השאלה הגורלית.

אני מזל דגים. ביחד עם רבים וטובים כמו אלברט איינשטיין, קורט קוביין, ג׳ורג׳ האריסון, ג׳ורג׳ וושינגטון, מיכלאנג׳לו ועמיר פרץ. בתור בן מזל דגים אני אמור להיות יצירתי, פגיע, רגיש, רגשני, רומנטי ובעל צורך תמידי באהבה. אבל האמת היא שלא תמיד בא לי להיות כזה, ולכן לעתים כששואלים אותי איזה מזל אני, אני משיב אריה (מאפיינים עיקריים: אומץ, חוזקה, נדיבות, נאמנות ושמחה) או שור (מאפיינים: יציבות, פרקטיות, התמדה, החלטיות וביטחון עצמי) או אפילו מאזניים (מאפיינים: נטייה להימנע מחילוקי דעות, גמישות, איזון), תלוי מה בא לי להיות באותו הרגע. הדבר המדהים הוא שלא משנה איזה מזל אני אומר שאני, הצד השני תמיד מגיב בהשתאות ואומר ״אה בטח, אתה הכי שור״, או ״אתה הכי מאזניים״. מעולם לא היה מישהו שאמר לי ״דווקא אתה מרגיש לי יותר כמו דגים, כנראה שנולדת בתאריך הלא נכון״.

אנשים לוקחים ברצינות תהומית את גלגל המזלות. הבנתי את זה על בשרי לא מזמן באיזו פגישת עבודה, כשישבתי עם מישהו שהודיע לי שהוא מזל דלי, ואני חשבתי לרגע ואמרתי שדלי זה מזל מאוד מוזר. ״מה זאת אומרת?״, הוא שאל אותי.

״תחשוב על זה רגע״, השבתי לו, ״כל שאר המזלות הם ממש מרשימים במה שהם. אריה, חיה אצילית, חזקה; שור, גם חיה עוצמתית; מאזניים, מאזני צדק, דבר עם הרבה משמעות; קשת, אדם בודד עם קשת גדולה, לבד נגד העולם; גם טלה ודגים, חיות מרשימות שמסמלות דברים גדולים, אבל דלי, מה זה צריך להיות? דלי? זה הכל? זה כמו להגיד מזל ספה, או מזל כיסא או מזל פרגולה. האמת שדלי זה חפץ די סתמי. מוזר שהוא קיבל מזל משלו״. זו הייתה הפעם האחרונה שבה ראיתי את אותו האדם.

״אבא״, אמר לי בני לא מזמן, ״מתי שאלת את אמא איזה מזל היא? ביום שהתחתנתם?״. הילד אומנם רק בן 7, אבל הוא כבר הבין את החשיבות של השאלה הזו. אני חושב שאותם יוונים קדומים שבאזור 1200 לפני הספירה הביטו בשמיים (ואחריהם תלמי האסטרונום היווני במאה השנייה לספירה) והחליטו למפות אותם למה שאחר כך יתגלגל להיות גלגל המזלות המודרני, לא הבינו אילו השלכות מרחיקות לכת הולכות להיות לזה על העולם כולו.

רק אלוהים יודע כמה ילדים לא נולדו כי ב״מחשבון המזלות״ הידוע (באמצעותו ניתן לחשב התאמה רומנטית בין מזל אחד לשני) יצא שאין ״חיבור״ קוסמי בין הוריהם. וכמה ילדים כן נולדו בשל הורים שמה שהחזיק את הקשר ביניהם הוא האמונה הבלתי מתפשרת בהתאמה שלהם מבחינת המזלות. מסתובבים פה בעולם דורות של ילדים שנולדו רק כי לאמא שלהם הייתה חיבה למזל קשת או דגים, או שלאבא שלהם הייתה אמונה בבנות מזל עקרב או גדי.

כיום מזלות הם הרבה יותר מסתם קטע. זהו חלק בלתי נפרד מהזהות של אנשים וגם גאוותם. סלינה גומז למשל בראיון למגזין "dazed" אמרה לא מזמן ש״אני כזו מזל סרטן, אני רגישה בטירוף. אני מרגישה את הכל בצורה מאוד אינטנסיבית, שזה אחד הדברים שאני הכי אוהבת בעצמי״. גומז הצעירה נולדה ב־22 ביולי. האם, במקרה שהייתה שוהה קצת יותר בבטן של אמה ומגיחה לעולם יום אחרי וכבר הייתה מזל אריה, היא הייתה אדם אחר? כזה שלא מרגיש?

בראיון לאותו מגזין אמרה קים קרדשיאן על החיבור עם אחותה הצעירה קיילי, ש״היא אריה ואני מאזניים. שני המזלות האלו ממש משלימים זה את זה. אריה זה מזל אש, ומאזניים זה מזל אוויר, והלא אש צריכה אוויר בשביל לשרוד, נכון?״.

ואילו אחותם, קנדל ג׳נר, בראיון למגזין "allure" העידה שהיא ״מזל עקרב ולפעמים זה מפריע לאנשים. כעקרבית, אם אני אוהבת אותך, אני אוהב אותך ממש, אבל אם אני לא אוהבת אותך, אכלת אותה״. וזה כנראה די יכול להסביר את מערכת היחסים הסבוכה שלה עם אחיותיה קים וקיילי, שנדמה ש״אכלו אותה״ פעמים רבות מכיוון אחותם.

ואילו ג׳יג׳י חדיד, בראיון לאותו מגזין, הסבירה ש״אני מזל שור, עקשנית. יש אבטחה סביבי כל הזמן, אבל אני בורחת מהם והולכת לבדי ברחוב״. מה שמעלה את השאלה: האם במידה שמישהו חוטף אותה ברחוב, היא פשוט תאמר לו שהיא מזל שור ובגלל זה היא ללא אבטחה והחוטף יאמר מיד ״אה, טעות שלי, לא ידעתי שאת שור״ וישחרר אותה?

אני מניח שמזלות מאפשרים לך להתהדר בכל מיני תכונות שהיית שמח שיהיו לך. זה הקסם הגדול במזלות, הם מאפשרים לך להאמין שאתה אדם הרבה יותר טוב ומעניין ממה שאתה. אותו הדבר קורה גם בעוד דברים מהתחום המיסטי. גלגול נשמות למשל. כל מי שאני מכיר שמאמין בגלגולים תמיד אומר שהוא גלגול של איזו נסיכה סקנדינבית מסתורית או גלגול של איזו חיה חמודה להפליא.

בנקודה זו אני חייב לשתף בדבר מאוד ייחודי שהייתי עד לו לאחרונה. זה קשור לגלגול נשמות. נכחתי באיזו שיחה קבוצתית, ומישהו שאני מכיר אמר שלפני כמה שבועות הוא גילה שהוא גלגול של רוצח סדרתי ומאז הוא בקושי מצליח לישון והוא ממש מפחד מעצמו. הוא גם אמר את זה בטון מבוהל כזה שאי אפשר היה להפסיק לצחוק.

אבל אני רק מזל דגים, מזל שהדגש שלו איננו בהומור. לא כמו מזל מאזניים, שנחשבים לבעלי ההומור המשובח ביותר בגלגל המזלות. אבל כדגים אני כן מאובחן כמי שהוא בעל רגישות מאוד גבוהה, ולכן הרגשתי שאני יכול להזדהות עם הכאב שלו. כזה אני, מאוד רגיש, יצירתי, פגיע וגם רומנטי, מזל דגים. והשבוע, כך כתוב באחד ממדורי האסטרולוגיה באחד העיתונים, אני צפוי לקבל סכום כסף גדול. שזה נפלא. לכן אצא עכשיו לקניות ואחכה בקוצר רוח לסכום שהולך לנחות עליי. אני מקווה רק שזה יקרה לא יותר מדי מאוחר, כי לאחרונה אני הולך לישון מוקדם ואני מאוד רוצה להיות שם בנחיתה. בכלל, אני מקווה שזה יקרה, הלא אני מזל דגים ואני מאוד פגיע. אז אנא לא להתעכב עם הסכום. אני בבית, ממתין. 