הוא רצה בטוב, אבל מעשיו גרמו סבל רב לאנושות. הוא נולד בשוודיה והיה השלישי מתוך שמונת ילדיו של מהנדס שייצר למען הצאר הרוסי מוקשים ימיים להגנה על נמל סנקט פטרבורג שברוסיה, מהלך שהתברר כמוצלח ורווחי ביותר. המוקשים שייצר מנעו מספינות מלחמה בריטיות להתקרב לנמל שעל שפת הים הבלטי במהלך מלחמת קרים.

בשנת 1842 עברה המשפחה לרוסיה, שם הוא זכה יחד עם אחיו לחינוך פרטי יוקרתי, מה שהביא לכך שהוא שלט בחמש שפות: שוודית, רוסית, גרמנית, צרפתית ואנגלית. הוא גם גילה בקיאות בספרות אנגלית, בפיזיקה ובכימיה. אביו חלם שילך בדרכו ויהיה מהנדס, ולכן שלח את בנו ללמוד במעבדות כימיות. המפנה הגדול בחייו חל כשפגש באחת מנסיעותיו את מי שנחשב כממציא אחת התרכובות החשובות, שבה נעשה שימוש גם ברפואה המודרנית. כשחזר לרוסיה, הוא ניסה למצוא דרך לייצר את התרכובת בצורה מסחרית, תוך נטרול הסיכון הכרוך בשימוש בה.

אלא שסיומה של מלחמת קרים הביא לפשיטת רגל של עסקי המשפחה. הוא המשיך במאמצים לפתח את המצאתו, וזמן לא רב אחר כך רשם עליה פטנט. הוא קיווה שהמצאתו תסייע לבני אדם להתמודד עם משימות מורכבות, אך עד מהרה גילה את השלכותיה הקטלניות. כתוצאה מכך, הוא נכנס לדיכאון שממנו לא החלים עד סוף חייו.כדי לכפר על ההמצאה הקטלנית שיצר, הוא העניק מהונו לאנשים שתרמו לאנושות.

הוא קרא על מותו בידיעה שגויה שפורסמה באחד העיתונים בעוד שמי שבאמת הלך לעולמו היה אחיו. כתוצאה מכך, כתב את צוואתו. ברבות השנים הוא רשם עוד 335 פטנטים והקים ב־20 מדינות מפעלים שהתבססו על המצאותיו. הוא לא נישא מעולם ולא היו לו ילדים. אחד המשפטים שעליהם נהג לחזור היה: "עושר לא צועד יחד עם הון שבא בירושה". הוא מת בגיל 63. בצוואתו הותיר חלק מרכזי מהונו העצום לקרן שתישא את שמו.

אתם מוזמנים לגלות:
מי האיש?

פתרון החידה הקודמת:
ב מי שנחשב הבליין מספר אחת בתולדות המדינה וכבש את לבן של נשים הוא פוקה הירש, שפשיטה על ביתו גרמה לו להתקף לב, ולאחריה הועמד לדין על העלמות מס.