מעורר סערה נוספת? ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, סירב להתנצל על דבריו שקשרו את מנהיג הלייבור, סר קיר סטרמר, להחלטה שלא להעמיד לדין את המגיש ה-BBC לשעבר, שנטען כי הוא פדופיל, ג'ימי סאוויל, אחרי שסטרמר נאלץ לקבל ליווי משטרתי כאשר מפגינים הקיפו אותו וקראו לעברו "בוגד" ביום שני.

בשבוע שעבר, במהלך דיון בפרלמנט, האשים ג'ונסון את סטרמר כי בעת ששימש ראש התביעה הציבורית, הוא היה אחראי לכך שסאוויל, שהיה אחד המגישים האהובים בבריטניה, לא הועמד לדין על אף שהצטברו עדויות על מאות תקיפות מיניות שביצע לאורך עשרות שנים.

ההאשמה, שמבוססת על טענות נגד סטרמר שהופצו ברשתות החברתיות בשנים האחרונות, עוררה ביקורת נגד ג'ונסון, כולל מצד שר האוצר, רישי סונאק. אולם ראש הממשלה לא חזר בו ורק הבהיר כי לא התכוון לומר שסטרמר הוא שקיבל את ההחלטה.

מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית, קיר סטרמר (צילום: REUTERS/Toby Melville/File Photo)
מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית, קיר סטרמר (צילום: REUTERS/Toby Melville/File Photo)

ביום שני, כאשר סטרמר ושר הפנים בממשלת הצללים, דיוויד לאמי, יצאו מהפרלמנט, הקיפו אותם עשרות מפגינים מתנגדי חיסונים שקראו "בוגד" ו"ג'ימי סאוויל" לעבר מנהיג האופוזיציה ואחד מהם אף נשא חבל תלייה. שוטרים ליוו את השניים למכונית משטרתיתשפינתה אותם מהאזור ללא פגע.

התקרית עוררה מיד גינויים מכל המערכת הפוליטית בבריטניה, כולל מצדו של ג'ונסון שכינה אותה "מבישה לחלוטין". אולם רבים, ובהם גם יו"ר בית הנבחרים, סר לינדזי הול, קשרו בין ההפגנה המאיימת לבין דבריו של ראש הממשלה בשבוע שעבר. "למילים שלנו יש השלכות", אמר הול. "עלינו לזכור את זה תמיד".

אולם ג'ונסון לא חזר בו ובדאונינג 10 הבהירו כי אין לו כוונה להוסיף דבר מעבר לגינוי התקרית. השר לענייני דיגיטל, כריס פילפ, הוסיף היום כי ג'ונסון כבר הבהיר את דבריו והוסיף כי לסטרמר "הייתה אחריות להתנהלות של התביעה". "אני לא חושב שאפשר לחשוב בהיגיון שהדברים על האחריות הכוללת של סטרמר עוררה באופן כלשהו את ההטרדה הבלתי מתקבלת שראינו", אמר.