השר לביטחון פנים, עמר בר לב, מעיד הבוקר (רביעי) במסגרת ועדת הבדיקה לבריחה מכלא גלבוע. במהלך עדותו, סיפר השר כי בימים האחרונים התגלתה תוכנית לחפירת נהרות באחד מבתי הכלא הביטחוניים, וחשף עימות שאירע בינו לבין מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי כבר ביומו הראשון בתפקיד השר לביטחון הפנים. 

כאמור, במהלך עדותו חשף בר לב כי "לפני פחות משבוע התגלתה תוכנית לחפירת מנהרות על דף A4 באחד מבתי הכלא". ‏האירוע עליו דיבר בר לב אירע, ככל הנראה, בכלא עופר, כאשר בחיפוש בארונו של אסיר ביטחוני התגלתה מפה מפורטת עם מנהרות לצורך בריחה מהמקום.

כמו כן, במסגרת דבריו אמר השר לביטחון פנים כי "החאפריות הישראלית התגלתה במלוא עוצמתה". הוא ציין עוד כי "לא צריך להיות מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, ברור שהיה כאן כשל מודיעיני ומבצעי". 

לדבריו, עד כה הועבר תקציב בסך 30 מיליון שקל לתיקון המחדלים, זאת לצד כ-39 מיליון שקל לעבודות ביטון ושדרוג מערכי האבטחה בשאר בתי הסוהר. עם זאת, הוא ציין כי "צריך עוד טכנולוגיות נוספות שלא קיימות. הממשלה צריכה להבין שאי אפשר גם וגם. צריך להוסיף תוספת תקציב לעניין הזה".

כמו כן, במהלך עדותו, חשף בר לב עימות עם מפכ"ל המשטרה שהתרחש כבר ביומו הראשון בתפקיד: "כבר ביום הראשון שלי בתפקיד התעורר הנושא של סמכויות השר לביטחון הפנים מול המשטרה סביב מצעד הדגלים", סיפר. "למחרת התחיל המצעד, בבוקר המצעד הוצאתי מכתב למפכ"ל והנחיתי: 1. אין רימוני הלם על הר הבית, 2. אין שימוש ברובה רוגר. כעבור שעה הרים המפכ״ל טלפון אליי ואמר 'זה לא בסמכותך'" .