רוגלת ריגול ישראלית שימשה למעקב אחרי 200 מכשירי טלפון בירדן, כולל של גורמים בארמון המלוכה, פעילים חברתיים ועיתונאים - כך דיווח היום (חמישי) אתר החדשות הירדני עמון.

על פי המידע שהגיע מ"מקור תקשורת בולט שעובד עבור סוכנות ידיעות בינלאומית בוושינגטון", בין הטלפונים שנגדם הופעלה הרוגלה נמצאים מכשירים של גורמים בחצר המלוכה, אולם לא נמסר אם מדובר גם במלך עבדאללה ובבני משפחתו, ושל גורמים בוועד האולימפי, בנוסף למוסטפה אל-חמארנה חבר הסנאט הירדני שמשמש מנכ"ל מכון התקשורת, הפעילה החברתית עו"ד עאלה עאהד והעיתונאית דימא עלם.

אל-חמארנה מסר שחברת אפל עדכנה אותו על הפריצה למכשיר האייפון שלו בין פברואר לנובמבר אשתקד, כולל חדירה לאנשי הקשר, לתמונות, לווטסאפ, ליישומונים, למסרונים ולדואר האלקטרוני.  גם עאהד אישרה כי היא קיבלה עדכון על כך שהטלפון שלה נפרץ. בחודש שעבר נחשף כי עאהד, פעילה בולטת בתחום המאבק לזכויות נשים, עובדים וחופש הביטוי, היוותה יעד לתקיפה של פגאסוס במאי 2021.

אתר עמון ציין כי המקור האמריקאי אמר כי הוא "לא יודע אם גורמים מקומיים סייעו לישראלים לבצע חדירה באמצעות רוגלת פגאסוס". לא פורסמו תגובות של הרשויות בירדן או של חברת NSO.