בתגובה לכניסתו של יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, לשכונת שייח' ג'ראח (שמעון הצדיק) בירושלים לשם העברת לשכתו, חמאס הגיב היום (ראשון) באיום: "המעשים הללו עלולים לגרום לפיצוץ, פלסטין תעלה באש". כמו כן, הארגון פנה למצרים באזהרה: "הכיבוש משחק באש". בתוך כך, ישנן קריאות בציבור הפלסטיני לצאת ולהתעמת עם המתנחלים בשכונת שייח' ג'ראח.

איתמר בן גביר הקים את לשכתו בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים (צילום: שלו שלום/TPS)

ארגון הג'יהאד האסלאמי גינה גם הוא את פעולת יו"ר עוצמה יהודית והגדיר זאת "יום זעם". מהארגון נמסר בנוסף כי "יש לבלום את טרור המתנחלים והחיילים". כמו כן, דובר חמאס בירושלים, מוחמד חמאדה, קרא היום לפלסטינים ברחבי יהודה ושומרון לצאת ולהתעמת עם כוחות הביטחון: "אנו קוראים לעמנו להצית את נקודות המגע עם הישראלים בגדה המערבית, בירושלים ובפנים הארץ, בתגובה לתוקפנות הכיבוש בשייח ג'ראח".

בן גביר מסר את תגובתו לאיומים, ואמר: "בעקבות איומי החמאס לפגוע בלשכה הפרלמנטרית שהקמנו היום בשמעון הצדיק, וכוונתם של גורמים קיצוניים להפר את הביטחון כאן, אני מבקש מכולכם להגיע הערב. פעילי המפלגה נקראים להגיע היום החל מהשעה 16:00 ולאורך שעות הערב כדי לחזק את התושבים היהודיים בשכונה".

כזכור, בשעות הבוקר התייצב חבר הכנסת בשכונה בעיר, במטרה להציב שם את לשכתו. בתגובה לכך החלו להתפרץ עימותים אלימים, במסגרתם נעצרו שני מפרי סדר שהשליכו כיסאות. המהומות האלימות פרצו כבר אמש, במהלכן עשרות מתפרעים השליכו אבנים לעבר כוחות הביטחון ולעבר אזרחים יהודים. כוחות המשטרה הדפו את מפרי הסדר תוך שימוש באמצעים לאחר שאלו לא נשמעו לאזהרות. שישה חשודים נעצרו ומספר אזרחים פונו לקבלת טיפול רפואי. 

במהלך הפרות הסדר אמש, התקבל במשטרה דיווח על רכב שפגע בהולך רגל, נהג הרכב, צעיר בן 21 תושב מזרח ירושלים, נעצר בחשד שניסה לבצע פיגוע דריסה ולאחר בירור עמו, טען כי רוסס בגז פלפל והמשטרה פתחה בחקירה. הולך הרגל, צעיר כבן 20 שנפגע באורח בינוני, פונה לבית החולים הדסה בהר הצופים עם חבלות בגפיים. כמו כן, צעיר כבן 20 פונה לבית החולים במצב קל לאחר שנפגע מאבן.