שר הביטחון בני גנץ נאום היום בטקס השבעת שופטות צבאיות שנערך בבית נשיא המדינה יצחק הרצוג. במהלך נאומו, גנץ התייחס לאירועים האחרונים בצה"ל וטען כי "ענישה אינה חזות הכל. חשוב יותר קיום תהליך הפקת לקחים רוחביים והטמעתם. בכל מקום שבו גבולות מיטשטשים, אנו מסמנים קו ברור כדי שלא יחצו".

כאמור, את הדברים אמר גנץ במהלך טקס השבעת שופטות צבאיות, אשר כלל גם טקס הענקת דרגת אלוף לנשיאת בית הדין הצבאי לערעורים
 תא"ל אורלי מרקמן. בטקס לקחו חלק גם נשיא המדינה הרצוג, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי, הפרקליטה הצבאית הראשית אלופה יפעת תומר ירושלמי ושופטת בית הדין לערעורים הנכנסת אל"מ מאיה גולדשמידט.

במהלך נאומו, גנץ פנה לשופטות החדשות ואמר: "נבחרתן לתפקידים המשמעותיים האלו אך ורק בשל ניסיונכן וכישוריכן. לצד זאת, עליכן ועל הבכירות שבקצינות מוטלת האחריות גם לתת דוגמה לכל החיילות, ולהדהד את קול תקרת הזכוכית המתנפצת – בבסיסים ברחבי הארץ, בפורום מטכ"ל ובמערכים השונים".

"בעת הזו, תפקידי השיפוט הצבאי שעליהן הופקדתן, מקבלים משנה תוקף בחשיבות השמירה על הנורמות והערכים של צה"ל. ברובם המוחלט של המקרים, מפקדי וחיילי צה"ל נוהגים לפי הנורמות והפקודות", המשיך שר הביטחון.

עוד הוא הוסיף: "לצערי, לאחרונה נתקלנו במספר מקרים שדורשים מהמערכת לבדוק את עצמה לעומק ולרוחב. אנו מחויבים לחקור כל חריגה, גם לתקן ולחנך ללא מורא. אכן נדרשת ענישה למי שלא עמד בנורמות ובכללים, אך ענישה אינה חזות הכל, ממש לא. לא פחות חשוב הוא תהליך הפקת לקחים, ולעיתים גם חשבון נפש בדרגי הפיקוד הגבוהים בנוגע למשימות ולאופן הכשרת הכוחות. רק אם נחטט בפצעים הפתוחים – נשמור על צה"ל".

"בימים אלו מתבצעת הטמעה של הנורמות ותיקון לרוחב כל הגזרה, בהובלת הרמטכ"ל והדרגים הפיקודיים בשל מספר מקרים, ללא קשר להיבטים המשפטיים. בכל מקום שבו גבולות מיטשטשים, אנו מסמנים קו ברור בכדי שאחרים לא יחצו אותו בעתיד", סיכם גנץ.