כשבוע וחצי מאז שנחשפה ב"כלכליסט" פרשת הרוגלה לכאורה, במסגרתה דווח כי בוצעו נסיונות לפרוץ לטלפון של עד המדינה שלמה פילבר, הפרקליטות פרסמה את ממצאי בדיקתה בנושא. פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, השיבו היום (ראשון) לממצאי הבדיקה והביעו זעם מתוצאותיה. 

בעקבות כך, צוות השופטים הודיע כי הדיונים שהיו אמורים להתקיים השבוע בתיקי נתניהו יבוטלו. השופטים אף הורו לפרקליטות להעביר בתוך את תשובתה, כולל אופי השימוש בצווים וכלפי מי, עד ל-16 בפברואר בשעה 16:00.

בהודעה שנמסרה לפרקליטות נכתב כי "ניתן היה לעשות בדיקה אובייקטיבית שתניב תוצאה חד משמעית ביחס לשאלה האם בוצע שימוש ברוגלות, כלפי מי ומה היה היקפו - מתוך בסיס הנתונים של החברה הפרטית NSO. ברור שבדיקה מתבקשת זו לא נעשתה עד כה. ממילא כל האמור בתגובת המאשימה מתבסס על "שנמסר" לה מגורמי המשטרה מבלי שנעשתה הבדיקה האובייקטיבית המתבקשת".

עוד נכתב כי "צווי האזנות הסתר שהוצאו בתיק זה מוכרים להגנה. אף לא אחד מהם הסמיך את המשטרה לעשות שימוש ברוגלות". בנוסף, הדגישו הפרקליטים כי "ברור כי בוצעו פעולות פריצה וריגול ביחס לגורמים שונים הקשורים בהליך זה, עדיין לא משיבה המאשימה לשאלה מי הם אלה שבעניינם בוצע הריגול, מהן הפעולות שבוצעו, מה היקפן, מתי הן נערכו, תחת אלו אישורים אם בכלל וכן הלאה. אף לא ברור אם ישנם צווים נוספים שלא נמסרו להגנה כחלק מחומרי החקירה בהליך זה". כמו כן, טוענים הפרקליטים כי "המאשימה אינה מתייחסת כלל לבקשת הנאשמים 3-2 (איריס ושאול אלוביץ'), בעניין רשימת החומר שנאסף".

בסיום ההודעה, מסרו הפרקליטים כי "לא ניתן לקיים דיונים נוספים עד למתן מענה מצדה, במועד הנדחה הנוסף שלו עתרה. יחד עם זאת המאשימה אינה מכנה את הודעתה כנדרש וכמתחייב, ואף אינה מתייחסת לסדרי השמיעה. אין מנוס אלא לומר את המובן מאליו: המאשימה עושה כן מטעמים זרים להליך דנן, שמא ייאמר כי ביקשה עיכובים של דיונים".

ראשי סיעות הימין באופוזיציה בדרישה להקמת ועדת חקירה
בתוך כך, בהודעה משותפת לראשי סיעות המחנה הלאומי (הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית), דחו את הבדיקה של המשטרה ודורשים לקיים באופן מיידי ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הריגול נגד אזרחי ישראל. בהודעה נאמר: "אנו דוחים על הסף את ניסיון ההשתקה של פרשת הריגול נגד אזרחי ישראל, מהפרשות החמורות בתולדות המדינה, ודורשים להקים מייד ועדת חקירה ממלכתית".

פגישת נתניהו עם ראשי גוש הימין (צילום: ללא)
פגישת נתניהו עם ראשי גוש הימין (צילום: ללא)

"לא ייתכן שהמשטרה תבדוק את עצמה בבדיקה שטחית ובהולה בלי שאף אחד נחקר באזהרה, בלי למנוע שיבוש חקירה או תיאום גרסאות, ובלי להציג בפני הציבור תמונה מלאה על היקף הריגול אחר אזרחים ישראלים והשימוש שנעשה במידע שהושג מהם. ראינו בעבר מה שווה בדיקה עצמית של המשטרה - בפרשת אום אל חיראן, בהכחשת תרגיל החקירה הפסול שנעשה לעד המדינה ניר חפץ ובסיכול המועמדות של המועמד למפכ״ל גל הירש וסילוק תנ״צ גיא ניר לאחר שהתריע על נורמות פסולות במשטרה. כל יום שעובר בלי ועדת חקירה ממלכתית מגדיל את הסיכויים לשיבוש חקירה, תיאום עדויות והעלמת ראיות", הוסיפו.

כאמור, על פי המידע שנמסר מפי גורמים מוסמכים במשטרת ישראל, הבדיקות העלו כי לא בוצעו פעולות לגבי גורמים שלא הוצא צו בעניינם, וכן כי לא קיימים חומרי חקירה נוספים בתיק, למעט חומרים הנוגעים לשיטות ואמצעים של משטרת ישראל.

מהפרקליטות נמסר כי הבדיקות בוצעו ביחס לקיומם של צווים מתאימים וביחס למספרי טלפון המשויכים לגורמים שנבדקו, כאשר נבדקו כ-1,500 מספרים עד כה. במסגרת זו נבדק אם הוצאו או התבקשו צווי האזנת סתר, מעבר לצווים המצויים בחומרי החקירה וכמו כן, נבדק אם בוצעו פעולות מול מספרי הטלפון השייכים לכל אותם גורמים.