ינון מגל ובן כספית פתחו הבוקר (שלישי) את תוכניתם ב-103FM בשיחה רגועה ושלווה על יום האהבה שחל אתמול. לאחר מכן, עברו לדבר על אמירת השלום המיוחדת של נשיא מצרים א-סיסי לשרת האנרגיה קארין אלהרר בכנס מדינות צפון אפריקה והמזרח התיכון בקהיר. בסיום התעמתו על הסיבה בגינה פורסמה התוכנית הכלכלית.

ינון: "מה חדש? יש לך אהבה חדשה?"

בן: "לא, יש לי רק אהבות ישנות"

ינון: "אני מדבר בזוגיות"

בן: "לא"

ינון: "טוב אתה כל היום עובד"

בן: "מיציתי את הנושא"

ינון: "מה זאת אומרת? זוגיות אפשר"

בן: "לאיפה אני מכניס זוגיות שישאיר לי מקום מעבר לזוגיות איתך?"

ינון: "אתה לא נראה לי אחד ששומר נגיעה עד החתונה"

בן: "כבר התחתנתי"

ינון: "כל פעם עד החתונה הבאה"

בן: "אתה צודק, אם אתה מתעניין בחיי אהבה שלי בסדר ומה פשר הפתיחה הזו? אתה הפסיכולוגית שלי?"

ינון: "לא, זה נפלא לראות אותך מגמגם"

לאחר מכן, פנו לשוחח על אמירת השלום של נשיא מצרים א-סיסי לשרת האנרגיה קארין אלהרר:

בפתח הדיון, אמר בן: "בסוף כשאתה רואה שבבחריין היה גנץ, לפיד ובנט ואתה רואה שהמצרי, הנשיא, שעד לפני דקה וחצי כל מגע עם ישראלי היה כשאתה מחופש במסדרון אחורי, נכנס לכנס אנרגיה בקהיר עובר את כל האולם, הולך לקצה השני ולוחץ יד לאישה אחת בכיסא גלגלים שקוראים לה קארין אלהרר. כל ישראלי, ואני לא נותן פה קרדיט לאף בנט, עיניו צריכות להתלחלח".

ינון השיב: "לא זה פשוט נפלא, אתה לא נותן קרדיט לבנט, באמת תודה. אתה יודע למי אתה צריך לתת קרדיט? אתה צריך רמז?"

בן: "כן"

ינון: "ארבע אותיות, אות ראשונה ב', אות שנייה י', אות שלישית ב', אות רביעית י'. כי בלי הגז שהיה יוצא מהאדמה למרות כל הטרלול שנעשה פה הוא לא היה חוצה את כל האולם והולך לשרת האנרגיה של ישראל. ישראל הפכה למעצמת גז בזכות נתניהו ושטייניץ. למרות הטירוף הפרוגרסיבי התקשורתי ובכנסת עם סתיו שפיר ושלי יחימוביץ וכל החבורה הזו שמה, היה טירוף מוחלט שהיו צריכים חוקים מיוחדים להעביר בכנסת. אתם לא זוכרים את כל זה, אני זוכר אני לא אשכח ואני הייתי בכנסת".

"אתה יודע מי עוד? אחד שצייץ אתמול על אלהרר רוחות של שינוי שזה ראש המפלגה שלה יאיר לפיד. אתה יודע מה הוא אמר בינואר 2019? אתה יודע מה הייתה הבטחת הבחירות? שהוא יקפיא את העבודות בפרויקט ליוויתן, זה היה חלק מהטרלול", הוסיף.

"אתה יודע בכמה זמן זה היה תוקע את התהליך הזה? קארין אלהרר לא הייתה זוכה בכבוד מלכים אתמול, אם לפיד היה מנצח בבחירות כבר אז והיה תוקע את האסדה להעביר אותה 40 ק"מ בגלל שזה פוגע באיכות החיים שזה כלום ושום דבר. הכול היה פייק מוחלט, הטריפו מדינה שלמה ויאיר לפיד נכנע ללחצים של הירוקים, האנשים שלא מבינים כלום", סיכם.

בן: "קודם כל אני שמח לבשר לך שראש הממשלה בנט בבחריין עשה עכשיו מחווה מיוחדת לכבודתך, הוא העניק לראשי הקהילה שופר לבתי הכנסת. אם היית מקשיב, אבל איבדתי כבר תקווה, כשאמרתי על קארין אלהרר נתתי קרדיט לביבי, אומנם לא קשרתי את זה להסכמי הגז כי אני לא חושב שזה קשור לגז אבל קשרתי את זה להסכמי אברהם".

לאחר מכן, בן התייחס לפרשת הרוגלה של המשטרה אחר אזרחים ואנשי ציבור: "כשצריך לתת קרדיט אני נותן קרדיט והוא חתום עליהם ולא יעזור לאף אנטי ביביסט שום דבר. קרדיטים אני נותן כשצריך לכולם. מכונת הפייק, שכתבתי הבוקר שהיא לא רק ממעיטה אלא מגבירה כי יש לנו פייק חדשים מבית מדרשם של הפושרות. אחד חתום עליו ריקלין שהיו 1500 האזנות בתיקי האלפים והוא נתלה על זה שצוות הפרקליטות באמת בדק 1500 קייסים אבל זה בכלל לא קשור. כלכליסט דיבר על 26 מקרים ובתיקי אלפים כמעט לא היו רוגלות".

ינון: "לקחו 1500 קייסים כאילו נסעו לאדיס אבבה לבדוק 1500 קייסים".

בן: "הפייק השני זה פייק שעלה אתמול ויואב יצחק הוביל אותו על זה שהתקינו רוגלה על לאריה ארוב וכל הפרשה לא חוקית. זה פייק מוחלט. הטלפון שלו נלקח ונשאב בצו שופט - למה אתם שקרנים? על הגז, הפייק שלא רצו להוציא את הגז מהאדמה זה פשוט פייק אבל פייקל'ה".

"הוויכוח היה ועודנו בשני נושאים, אין בן אדם שפוי במדינה שלא רצה שגם לוויתן יצא ואני רוצה שיהיו עוד ולכן גיניתי בכל שפה את קארין אלהרר שהחליטה לא להוציא רישיונות חדשים. הוויכוח היה על תמלוגים ומה שצריכים הטייקונים לשלם למדינה, כולל כמה צריך לייצא וכמה לא, והדבר השני היה עניין איכות בסביבה לגבי המרחק של האסדה מחוף דור. אני חושב שבוצע פאול לטובת הטייקונים אבל מבחינתי זה שוליים, טוב שזה יצא וטוב שזה קרה. ביבי לא מצא את הגז, תשובה מצא אותו", הוסיף.

ינון: "לא הבנתי למה בדקו 1500, מי זה ה-1500 האלו? מה הבעיה? לא רשום להם למי הם האזינו? מה הקטע שבודקים אם האזינו. אני לא מבין את זה ולמה אני כל היום צריך להגיד שאני לא מבין"

כספית: "בגלל ששאלת אני אסביר. בדקו כל שם שעלה בחקירת תיקי האלפים כולל בחקירות המוקדמות שלא הבשילו כדי להגיד שהייתה בדיקה יסודית. אם היו שוכחים מספר אחד מיד היה צץ מישהו עם המחדל החדש. מי שאומר שהיו 1500 האזנות הוא שקרן כי בדקו ולא היה כלום ושום דבר"/

ינון: "אני לא איתך, תמשיך בריבים שלך עם ריקלין בפרטי, נמאס לי לתווך ביניכם".

התוכנית הכלכלית החדשה
בסיום השניים החלו להתווכח על התוכנית הכלכלית החדשה שהציגה הממשלה. ינון אמר: "ליברמן אמר במסיבת העיתונאים שהעבודה על התוכנית הכלכלית נעשתה חודש ולא קשורה למחאת הציבור ואצל סימה קדמון כתוב שראש הממשלה מודה שהעבודה על התוכנית הכלכלית נמשכה שבועיים בלבד ונולדה בעקבות מחאת יוקר המחייה. כלומר מישהו פה יצא פינוקיו, מישהו פה שיקר. אתה מסכים איתי? אם זה חודש בלי המחאה ובנט אומר שבועיים אז מישהו משקר".

בן: "יכול להיות ויכול להיות שלא. באוצר אמורים לעבוד הרבה קודם ורק אחר כך להביא את זה לדרג ממשלתי. לגבי הסקר אם כבר פתחת אותו ואתה מכיר את האמון שלי בסקרי עד המדינה, תקווה חדשה קרובה מאוד לארבעה מנדטים, אני מעריך שהיא תתאחד עם ימינה אז זה שמונה".

ינון: "גם אם הם מתאחדים כרגע בן גביר וסמוטריץ ואני מקבלים יותר מנדטים מהיפים, הערכיים, הממלכתיים והנכונים בנט וגדעון ביחד. רק כדי שנסגור את הפינה הזו".

בן: "אנחנו לא נסגור בלי להזכיר למאזינים שלרגע חשבו שצריך להימלט לעבר ההרים שאנחנו מדברים על הסקרים, על העולם הווירטואלי, על הפייק, על הריק. בעולם האמיתי ראש הממשלה נמצא בבחריין ומקבל כבוד מלכים, זה העולם האמיתי".

סייעה בהכנת העריכה: שני רומנו 103fm