ישראל וחמאס הודיעו למצרים כי לשני הצדדים "אין עניין בהסלמת המתיחות וכניסה לעימות צבאי סביב האירועים בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים", כך מסרו היום (חמישי) גורמים במצרים. גורמי ביטחון ישראלים שתקשרו עם עמיתיהם המצרים טענו כי ישראל מתמודדת עם המצב בשייח' ג'ראח "בזהירות ובאחריות מרבית כדי למנוע הסלמה", הוסיפו הגורמים ליומון הפלסטיני אל-קודס.

לטענת הגורמים, בישראל נתנו הבטחה למצרים כי לא יאפשרו למצב להידרדר ופועלים להשגת שליטה במקום על ידי הגברת אמצעי הביטחון. על פי המקורות, גורמי ביטחון ישראליים אישרו כי אין עניין בהסלמה וחזרה לאירועי "שומר החומות" ולכן "לא יאפשרו לאף אחד, כולל חברי כנסת, להצית את הלהבות בשייח ג'ראח".

בעקבות הדיווח, חבר הכנסת איתמר בן גביר, אשר העביר השבוע את לשכתו לשכונת שייח' ג'ראח, צייץ בטוויטר כי אין בכוונתו להפסיק להגיע למקום. "קורא את הדיווחים ממצרים, על כך שבנט מכר את ירושלים ועשה עסקה לא חוקית עם החמאס. אני מודיע שאין בכוונתי להשמע לו וללשכתי יגיעו עשרות חברי כנסת מהימין. לא ניתן לבנט לנקוט מדיניות גזענית ולהפלות יהודים בירושלים בירת מדינת ישראל", כתב בן גביר.

מן העבר השני, בחמאס התחייבו כי הם מעוניינים ברגיעה ולא בסבב לחימה נוסף מול ישראל. למרות זאת, בחמאס הזהירו כי "במקרה וישראל תתמיד בתוקפנותה והאירועים בשכונת שייח ג'ראח ימשכו, נשקול את האפשרויות".

הגורמים המצריים מסרו כי בחמאס הדגישו שלמרות חוסר הרצון בהסלמה ובכניסה לעימות צבאי, הזרועות הצבאיות שלהם נמצאות "בכוננות מתמדדת להגן על בני עמם".

על פי הדיווחים, הנהגת חמאס הזהירה כי ההחלטה אם להסלים את המתיחות עם ישראל תהיה תלויה בהתפתחויות בשטח ובהישנות של "התקפות" ישראליות על הפלסטינים. המקורות ציינו כי שירות הביון הכללי של מצרים, שראשיו משמשים כמתווכים בין ישראל לחמאס, מבקש לשמר את תקופת השקט ששררה מאז המלחמה בשנה שעברה.