בין סקוטלנד ליפו-תל אביב

שף חיים כהן חזר מביקור במזקקת דיוארז ואברפלדי בסקוטלנד ומציג החודש במסעדת 'יפו תל אביב' תפריט בהשראת המסורת הסקוטית וטעימות וויסקי. בין השאר יוצע תפריט טעימות וויסקי של המותגים דיוארז ואברפלדי וכן קוקטיילים שנרקחו במיוחד.

בימים ראשון-שני (27-28/2) ישלב כהן בתפריט מנות עם בקריצה לתרבות הגאלית: פילה בקר, בצלים צלויים, כבד אווז ורוטב פלפלת וויסקי דיוארז, ולקינוח  סברינה בסירופ ויסקי דיוארז - קרם פטיסייר, שנטי קרמל, טופי ויסקי דיוארז וגלידת קפה שחור.

כתובת: בנין אלקטרה, רחוב יגאל אלון 98, תל אביב 03-6249249

חדש בהר סיני

בר הולי, האח המסודר של הספוטניק המיתולוגי, הממוקם בין הקשתות שבלב ההתרחשות במתחם הר סיני, משיק תפריט מנות בר חדש ומצוין. המקום שקם על שרידי 'האוצר' ועוצב מחדש לחלוטין, מציע חווית Cocktails & Dine אמיתית בהובלת השפים אייל לוי וגומא גלילי. ההולי מציע תפריט אוכל ברים ייחודי ומפתיע שמותאם לשתייה לצד אלכוהול - עשיר במנות מנחמות עם חמאה ותיבול עז ומלא טעמים בועטים. מה שמייחד את ההולי זה החלפת התפריט בהתאם לעונה ולחומרי הגלם הטריים ביותר.

אל תוותרו על סלט ענבים (38), כרוב חמאה חומה (42), אחת מהברוסקטות (כולן נפלאות) ומנת השייטל (57). בנוסף מציע הבר הצעה שקשה לסרב לה - "שעות קדושות" עם 1+1 על הדרינקים, 50% על הקוקטייל השני ו-20% הנחה על תפריט האוכל בימי ראשון עד רביעי ושבת.

משעה 19:00 ועד 21:00. כתובת: הר סיני 1 תל אביב. להזמנות: 054-9160985

פתיחת שולחן בהולי בר (צילום: גיא רוי)
פתיחת שולחן בהולי בר (צילום: גיא רוי)

סיפורי מרק

לאחר הפסקה של שנה – שבוע המרק באשדוד חוזר לעיר ב20-26 בפברואר: 14 מסעדות באשדוד יוסיפו לתפריט שלהן מנת מרק מיוחדת למשך שבוע במחיר של 10 ₪ בלבד. החברה לתיירות אשדוד מקיימת בפעם הרביעית את שבוע המרק באשדוד, בו 14 מסעדות בעיר יוסיפו לתפריט שלהן במשך שבוע מנת ספיישל של מרק שהשף או הבעלים אוהבים במיוחד. המרקים ימכרו במסעדות במהלך השבוע במחיר מיוחד של 10 ₪ בלבד. המסעדות המשתתפות בפסטיבל: לוצ'נה, אוטוקו, פיתה בסטה, ברבריני, רוסקו, קפה שרון, פונצ', מפגש חברים, הבוכרי, סמוקאיט, מטלידה, נמסטה, בילי בוי ומירי קוקי.

להזמנת כרטיסים: https://visit.ashdod.muni.il/events/סיפורי-מרק-2/ 

פסטיבל סיפורי מרק באשדוד (צילום: Funia)
פסטיבל סיפורי מרק באשדוד (צילום: Funia)

בולנז'רי ופטיסרי

מלון דן תל אביב משיק את מסעדת CAFÉ 99 שתגיש ארוחת בוקר ותהיה פתוחה לקהל הרחב ממטבחו של השף עובד אלפיה. מסעדת CAFÉ 99 מציעה מטבח אקלקטי עם נגיעות ישראליות, תוך שימוש בחומרי גלם טריים ואיכותיים ממשקים מקומיים תחל בהגשת ארוחת בוקר המשלבת בר בולנז'רי ופטיסרי, מנות פתיחה ועיקריות בהגשה מול חוף ימה של תל אביב. בין השאר מציעה ארוחת הבוקר מבחר לחמים ומאפים וגבינות בוטיק לצד מנות ראשונות וסלטים המוגשים למרכז השולחן ומנות עיקריות לבחירה. מסעדת CAFÉ 99 במלון דן תל אביב פתוחה לקהל הרחב בימים א'-ה', בין השעות: 08:00-11:00 בבוקר, כשמחיר הארוחה הינו 120 שקלים למבוגר.

הזמנות בטלפון: 03-5202492 או דרך Tabit בלינק: https://tbit.be/LR6Y5

ארוחת הבוקר של קפה 99 במלון דן תל אביב (צילום: גלי איתן)
ארוחת הבוקר של קפה 99 במלון דן תל אביב (צילום: גלי איתן)

קליפורניקיישן

רשת MOSES מרעננת את תפריט החורף לשנת 2022 ומצרפת מנות חדשות בהן קרפצ'יו חציל עם בייגל סומסום; סנדוויץ בשר מפורק; שניצל גדול במיוחד מצופה בפנקו וכמובן ההמבורגרים, בהם 'קליפורניקיישן' - בשר בקר, צ'וריסוס, פטריות צלויות עם תבלין ברביקיו, גווקאמולי, חסה, עגבנייה, חלפיניו, בצל סגול ורוטב הולי מוזס. ההמבורגר מוגש לצד תוספת צד- צ'יפס, פירה או אורז, וודג'ס, צ'יפס בטטה, הום פרייז או צלחת ירוקים.  

ניתן להשיג בכל מסעדות הרשת ברחבי הארץ. טלפון: 9449*, באתר ובאפליקציה www.mosesrest.co.il

סנדוויץ' בשר מפורק של מוזס (צילום: גיל אבירם)
סנדוויץ' בשר מפורק של מוזס (צילום: גיל אבירם)

חלון לים התיכון

שף עלאא יעקובי משיק ב-אל טראס, מסעדת השף שיושבת על חוף הרצליה פיתוח, תפריט ארוחת בוקר לבנונית אותנטית. תפריט ארוחת הבוקר כולל סוגי ארוחות שונות ליחיד או לזוג וכן אפשרות להזמנת מגוון סלטים ערביים מקוריים. ארוחת הבוקר מוגשת בכל יום מהשעה 09:00-12:00 ובימי שבת בשעות 09:00-13:00. התפריט כולל מנות ביצים, גבינות, מנות ירקות ייחודיות, שתייה ועוד. 

״אל טראס״. רמת ים 50, הרצליה פיתוח, אל מול הים. 09—8781716 שעות הפעילות ארוחות בוקר 9:00 - 12:00, שבת 09:00-13:00. צהריים וערב 12:00 – 00:00

ארוחת בוקר ב''אל טראס'', הרצליה  (צילום: אנטולי מיכאלו)
ארוחת בוקר ב''אל טראס'', הרצליה (צילום: אנטולי מיכאלו)

קולינריה ירושלמית

בשבועיים האחרונים נפתח בלב רחוב קינג' ג'ורג 'שוקריה', בית לתרבות קולינרית, הקרוי על שמה של בעלת המקום, השף-קונדיטורית אודיה, שיחד עם בן זוגה השף אברהם פרייזן, החליטו להכין בזמן הסגרים ערכות עם מוצרי גלם מהעיר העתיקה.

אחרי שזכו לפופולריות רבה, החליטו השנים לפתוח את שוקריה, ולערוך סדנאות קולינריות, ארוחות שף ואירועי בוטיק שיחברו בין קצות העיר באמצעות האוכל. כל האירועים והסדנאות מתקיימים במקום בהזמנה מראש כאשר המקום פועל השגחת צהר. 

"שוקרייה", קינג ג'ורג' 37 פתוח בימים א׳-ו׳

אודיה ואברהם פרייזן (צילום: ללא)
אודיה ואברהם פרייזן (צילום: ללא)