ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים הבוקר (חמישי) דיון מיוחד על הסרת ההגבלות, בסיומו הוחלט על אי הארכת מתווה התו הירוק. מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ' חזי לוי התייחס לדברים בשיחה עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM: "אני בעד להקל, אבל בתוכנית מתונה יותר שתעשה את ההקלות האלו לא ממש כרגע, אלא כשנוכל להגיד שירדנו עוד בתחלואה ובחולים קשים".

"אני חושב שאנחנו צריכים להיות דינמיים ולפעול על פי תמונת התחלואה, התחלואה בבית החולים והתחלואה הקשה. יחד עם זאת, אני שייך אולי לזרם הטיפה יותר מתון בביטול ההגבלות. אני חושב שלמרות שיש ללא ספק ירידה בולטת בשיעור החולים בכלל, ובשיעור החולים קשה ובשיעור המונשמים, עדיין יש תחלואה גבוהה, סדר גודל של מעל 20 אלף", הסביר.

כשנשאל האם לדעתו לא צריך לבצע עכשיו את ביטול ההגבלות והתו הירוק, השיב: "אני חושב שאנחנו צריכים לראות שאנחנו באמת מורידים את התחלואה הקשה ואת המונשמים שאנחנו רואים היום בבתי החולים. בתי החולים עמוסים. נכון זה הרבה יותר טוב ממה שהיה לפני שבועיים, זה יותר קל, זה פחות חולים, ועדיין אנחנו עם תחלואה, אנחנו עם תמותה, אנחנו עם חולים מונשמים, ואני חושב שצריך לרדת עוד כדי שנוכל לבטל יותר את ההגבלות". 

בסיום דבריו, התייחס להיתכנות שווריאנט חדש יצוץ לחיינו: "אנחנו במגפה הזאת הולכים במסלול שהוא רצוף מהמורות של וריאנטים, בעודנו בגל האומיקרון, מדברים על ה-BA2 שמתפשט בעולם ומייצר תחלואה. לכן הסבירות שיהיו עוד וריאנטים בתחלואה מהסוג הזה, היא סבירות גבוהה. השאלה היא מה המשמעות של הווריאנטים שיצוצו, האם אלו יהיו וריאנטים אלימים יותר? האם החיסון, שכיום פועל גם כנגד האומיקרון וגם כנראה כנגד ה-BA2, יהיה חיסון שיפעל נגדם?".

"זאת השאלה שאנחנו צריכים לשאול, ואנחנו כנראה נלך בין הגלים האלו. לכן, החוכמה צריכה להיות זאת, שגם אם נסגור מסגרות כי באנו אל המנוחה והנחלה לכאורה, אנחנו צריכים להשאיר את עצמנו מספיק עם מסגרות שתוך זמן קצר אפשר מיד לעבות אותן ולעשות ניטור מוקדם ככל שניתן, על מנת להילחם כנגד וריאנטים חדשים. אנחנו צריכים להמשיך ולתחזק את מערכת הבריאות, לחזק אותה, להילחם בשחיקה בקרב הצוות ולא להגיד, 'יש לכם הכול, אתם לא צריכים עוד שום דבר'", סיכם.     

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM