ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס הערב (חמישי) למגמת הדעיכה של הגל החמישי ואמר כי "בשעה טובה גל האומיקרון נשבר. יש ירידה תלולה במספר החולים הקשים והמאומתים. האסטרטגיה שאנחנו הובלנו, של כלכלה פתוחה לאורך כל הגלים, לצד עשרות פעולות עקביות נגד הנגיף - הביאה את מדינת ישראל, את כולנו, להיות במקום הראשון בצמיחה במדינות המפותחות. זו רמה שלא ראינו מזה 21 שנים, זו מתנה גדולה לכל הציבור הישראלי".

כמו שהיינו הראשונים לפעול ולסגור את השמיים עם תחילת הגל, עכשיו אנחנו משחררים בהדרגה את המגבלות. מוקדם יותר היום קיימתי דיון עם שר הבריאות ושורת גורמי המקצוע, אנחנו מפסיקים את השימוש בתו הירוק ובימים הקרובים נודיע על הקלות נוספות", סיכם.

דבריו של רה"מ מגיעים לאחר שהבוקר עדכן משרד הבריאות כי נרשמה ירידה נוספת במספר המאומתים היומי, מספר החולים הקשים, אחוז המאומתים היומי ומקדם ההדבקה. אתמול אובחנו 20,340 מאומתים חדשים לנגיף - ירידה של כ-3,000 לעומת היממה קודם לכן. אחוז הבדיקות החיוביות עמד על 18.73% - ירידה של כאחוז לעומת היממה הקודמת.

מספר החולים הקשים ירד גם הוא ועומד על 927, בהם 271 מונשמים. מקדם ההדבקה ירד ועומד על 0.68. מספר הנפטרים עלה ל-9,651 מאז פרוץ המגפה.

בעקבות כך, ראש הממשלה קיים היום דיון מיוחד על הסרת ההגבלות עם שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, ונציגים ממשרד האוצר ופיקוד העורף. בסיומו הוחלט על אי הארכת מתווה התו הירוק וכי חובת ביצוע בדיקת אנטיגן בכניסה לבתי אבות תימשך. דיון נוסף בעניין הקלות נוספות יתקיים בהמשך.

בתוך כך, גורמים במערכת הבריאות סיפרו ל"מעריב" כי במהלך הדיון נרשמה מתיחות רבה. לטענת הגורמים, בנט ביקש להסיר את כלל המגבלות אך נתקל בהתנגדות של משרד הבריאות. במשרד הסבירו כי יש להשאיר לפחות מעקב מקיף סביב נתב״ג וכן את חובת המסיכות באירועים צפופים.