בדרך לשיקום היחסים: משלחת טורקית בכירה בראשות הדובר והיועץ הבכיר לנשיא טורקיה, אברהים קלין, וסגן שר החוץ הטורקי סאדת אונאל, ביקרו היום (חמישי) בישראל ונפגשו עם מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז, ומנכ"ל בית הנשיא, אייל שויקי וצוותיהם.

בפגישה שנערכה במשרד החוץ ובבית הנשיא בירושלים, דנו הצדדים בהכנות לביקורו של נשיא המדינה יצחק הרצוג בטורקיה בחודש מרץ הקרוב, וביחסים הבילטראליים בין המדינות. כמו כן, דנו על ההשפעה הרחבה שיש לטורקיה ולישראל באזור, וכי שני הצדדים הסכימו ששיקום היחסים יוכל לתרום ליציבות האזור. מבית הנשיא וממשרד החוץ נמסר כי ביקור המשלחת הטורקית הוא ביקור גומלין לביקורו של מכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז בטורקיה, ב-21 בדצמבר, 2021, במהלכו החל השיח על ביקור הנשיא.

בתוך כך, האתר הערבי "TRT" דיווח כי דוברו של נשיא טורקיה, אברהים קלין, ביקר היום במסגד אל-אצקא בירושלים ואמר כי הוא מבין את "סבלם של המתפללים תחת הכיבוש והמשך ההתפרצות של המתנחלים אל המסגד בחסות משטרת הכיבוש הישראלית".

כאמור, בצל הדיווחים על התחממות היחסים בין המדינות, בטורקיה דווח המדינה מנהלת משא ומתן חשאי זה שנה וחצי לשבירת "המצור הדיפלומטי" והתקרבות למדינות האזור, ובראשן איחוד האמירויות וישראל. בין היתר, דווח כי טורקיה מאותתת שבכוונתה לעשות צעד משמעותי כלפי ישראל ולא לאפשר עוד נוכחות של אנשי חמאס במדינה. 

לפי הדיווח, שסקר את הישגיו הדיפלומטיים של נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן בזמן ביקורו באיחוד האמירויות, המשא ומתן האינטסיבי ביותר שהתנהל בשנה וחצי האחרונות היה מול ישראל, שהצהירה מספר פעמים כי היא דורשת את גירושם של אנשי ארגון הטרור חמאס מטורקיה, שם פועלת מפקדת חמאס ופעיליו הבכירים ביותר.