השגרירה לארגונים הבינלאומיים בז'נבה, מירב אילון שחר, שלחה היום (חמישי) מכתב תשובה ליו"רית ה-Commission of inquiry - CIO, גוף שהוקם על ידי המועצה לזכויות אדם של האו"ם לאחר מבצע "שומר החומות". במכתב השיבה השגרירה לבקשת הגוף לחקור את ההתנהלות הישראלית בזמן המבצע.

לוועדה מטעם הגוף, שמורכב משלושה אנשים וידוע באג'נדה האנטי-ישראלית שלו, ניתן מנדט לחקור את האירועים שהתרחשו בתוך ישראל. אחת מחברות הוועדה פנתה בבקשה לשגרירה, בה התבקשה האחרונה לאשר את כניסת חברי הוועדה לארץ לצד שיתוף פעולה ישראלי. 

הבקשה נענתה בשלילה כאשר במכתב התשובה צוטטה דורית הרשקוביץ, סגנית דובר משרד החוץ, שאמרה: "היום אמרנו בקול רם את מה שכולם יודעים כבר מזמן, וועדת החקירה שהוקמה לאחר מבצע 'שומר החומות' מוטה כנגד ישראל. לכן, ישראל לא תשתף איתה פעולה ולא תאפשר את כניסת חברי הוועדה לישראל".

"פשוט אין סיבה להאמין שישראל תקבל יחס סביר, שוויוני ולא מפלה מהמועצה, או מוועדת החקירה שמינית להוביל", כתבה השגרירה אילון שחר. "ישראל מקיימת מגעים תכופים וקבועים עם מגוון רחב של גופי זכויות אדם בינלאומיים, כחלק ממחויבותה לשלטון החוק וקידום זכויות האדם. יחד עם זאת, אנו מצפים מגופים כאלה לפעול בתום לב ולא בשירות סדר יום פוליטי שנקבע מראש. למרבה הצער, כל זה לא ניתן לצפות מה- COI".

עוד כתבה השגרירה: "אולי הסיפור החשוב מכולם, וכפי שתועד בהרחבה, הוא שכל שלושת חברי הנציבות, כולל בעצמך, נקטו שוב ושוב עמדות פומביות ועוינות נגד ישראל בנושא שהם נקראים לחקור 'באופן עצמאי וללא משוא פנים'. לפיכך, אתם ידועים בכך שאתם תומכים באופן אישי באג'נדה אנטי-ישראלית ובהצהרות אנטי-ישראליות רבות, כולל הוצאת דיבה מבישה המשווה את ישראל לאפרטהייד בדרום אפריקה, וכן תמיכה בקמפיין ה-BDS הרדיקלי נגד ישראל.

לדבריה, "מר קוטארי, באופן מחריד, השתמש במונחים כמו 'טיהור אתני" ו'טבח' ביחס לפעולות ישראליות. באופן מוזר, שום דבר מן המידע הנ"ל אינו מופיע בביוגרפיה הרשמית של חברי הנציבות, כפי שפורסם באתר האינטרנט של COI".
    
לטענתה, "חברים בגוף מונו משום שהוכתמו בהטיה, ובהתבסס על ההיסטוריה שלהם של אקטיביזם והאשמות עוינות נגד ישראל, כדי להבטיח תוצאה ממניעים פוליטיים המותאמת מראש". עוד הוסיפה, כי "על חשבון הסיוע לקורבנות הפרות חמורות של זכויות האדם ברחבי העולם, המועצה לזכויות אדם גורמת, באמצעות הקמת הגוף, לבזבוז משאביה ואמינותה, ובכך נוטשת כל טענה מתקבלת על הדעת לעצמאות ופועלת תוך משוא פנים, והכל בשירות תעמולה אנטי-ישראלית". לסיכום כתבה אילון שחר: "אין פלא שישראל, וכל מי שבאמת אכפת לו מזכויות האדם ומשלטון החוק, יתייחסו להקמת ה-COI, לתפקודו ולממצאיו בהתאם".