שר הביטחון בני גנץ נפגש הערב (שבת) במינכן עם סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס. השניים דנו בסוגיה האיראנית ועל ההתקדמות המסתמנת בשיחות הגרעין בווינה, וגנץ אמר להאריס: "חשוב שבכל הסכם עם איראן תהיה הקפדה על הפיקוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לרבות המשך החקירה והיעדר סגירה של התיקים הפתוחים". 

בסיום הפגישה כתב שר הביטחון בחשבון הטוויטר שלו: "קיימתי הערב פגישה חשובה וטובה עם סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס, שהתמקדה בקשרים האסטרטגיים ושיתוף הפעולה בין המדינות שתורם לביטחון האזור ולביטחונה של ישראל".

"אמרתי לסגנית הנשיא, שאני מודה לארה"ב ולנשיא ביידן על המחויבות למנוע מאיראן נשק גרעיני, ושיש חשיבות, שבכל הסכם עם איראן תהיה הקפדה על הפיקוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לרבות המשך החקירה והיעדר סגירה של התיקים הפתוחים. בנוסף, הודיתי לה על הסיוע של ארה"ב לשמירה על היציבות באזור מול התוקפנות שאיראן מגלה בו בעצמה ובאמצעות שלוחיה".

"עוד דנו בצורך לפתח את הסכמי אברהם, במצב באוקראינה, ובהכרח להמשיך ולחזק את הצעדים בוני האמון עם הפלסטינים. בהקשר זה, עדכנתי אותה בשורת צעדים שבכוונתי לנקוט בתקופה הקרובה בכדי לחזק את שיתוף הפעולה עם שכנינו בתחומים הכלכליים והאזרחיים".

בני גנץ וסגנית נשיא ארה''ב, קמלה האריס (צילום: צילום פרטי)
בני גנץ וסגנית נשיא ארה''ב, קמלה האריס (צילום: צילום פרטי)

גנץ הגיע למינכן אתמול כדי להשתתף בוועידת הביטחון הנערכת בצל המשבר באוקראינה, שם נפגש עם שרי הגנה מרחבי העולם. מחר צפוי שר הביטחון לקחת חלק בפאנל בנושא הסכמי אברהם בהשתתפות תת-שר החוץ של בחרין. 

גנץ ייפגש הערב גם עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס, ועם שר ההגנה היווני ניקוס פאנאגיאטופולוס. הפגישה מתקיימת על רקע ביקורו הצפוי של הנשיא הרצוג בטורקיה בעוד כשלושה שבועות. בכירים יוונים אמרו כי ראש הממשלה מיצוטאקיס צפוי לדבר עם גנץ על "המדיניות התוקפנית" של טורקיה באזור.

בישראל מעריכים כי ארצות הברית ואיראן קרובות מאוד להסכם וכי בסבירות גבוהה הוא ייחתם בשבועיים הקרובים. לשכת סגנית נשיא ארצות הברית ולשכת שר הביטחון סירבו להתייחס לדברים.

בתוך הצמרת המדינית של ישראל, גנץ מחזיק בקו החיובי ביותר בנוגע לחזרה אמריקנית להסכם הגרעין. כמו ראש אמ"ן אהרון חליוה ובכירים אחרים במערכת הביטחון גם גנץ סבור כי חזרה אמריקנית להסכם הגרעין היא האופציה הכי פחות גרועה מבחינתה של ישראל, ועדיפה בהרבה על המשך המצב הקיים שבו אין על תכנית הגרעין האיראנית כל מגבלות.