בעקבות מאבק שהוביל ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד), יו"ר ועדת המשנה של הכנסת לעניין שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, יחד עם יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת ח"כ עידית סילמן (ימינה), החליטה הממשלה על תוכנית חומש של תמריצים לשימור והגדלת כוח האדם החסר במקצועות התפתחות הילד.

כיום חסרים כ־6,000 מטפלים בפיזיותרפיה, קלינאות תקשורת וריפוי בעיסוק, והעומס על הקיימים מביא גם לאיכות טיפול ירודה, כשהמחסור צפוי רק להעמיק במהלך השנים הקרובות. פעוטות וילדים בחינוך המיוחד הזכאים לקבל טיפולים פרא־רפואיים במגזר הציבורי לא מקבלים אותו בפועל עקב המחסור הגדול באנשי מקצוע, או שנאלצים להמתין חודשים ארוכים בתור.

עידית סילמן  (צילום: שריה דיאמנט, סוכנות תצפית,שריה דיאמנט, פלאש 90)
עידית סילמן (צילום: שריה דיאמנט, סוכנות תצפית,שריה דיאמנט, פלאש 90)


במקרים אחרים הורים רבים נאלצים לפנות למטפלים פרטיים ומשלמים מכיסם הפרטי עשרות אלפי שקלים בשנה כדי שילדיהם יקבלו את הטיפולים החיוניים להתפתחותם, בייחוד בגילאים הצעירים.

החלטת הממשלה קובעת סל תמריצים לעובדים במקצועות הבריאות על מנת שיישארו במערכת הציבורית, ואת הקמתו של צוות ממשלתי שיקדם פתרונות לטווח הארוך להגדלת מספרם. להב הרצנו אמר: "לאחר מאבק ארוך שהובלתי, אני שמח להביא לתיקון היסטורי. זוהי החלטה משנה חיים עבור אלפי ילדים".

יוראי להב הרצנו (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
יוראי להב הרצנו (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)


יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת, ח"כ עידית סילמן הוסיפה: "התעקשנו שכבר ב־2022 יהיה פתרון ראוי, ובעזרת תוכנית תמריצים מתוקצבת, שתתקבל תוך 45 ימים, נקצה עשרות מיליונים לטובת תמריצים למטפלים להמשיך לתת שירות במגזר הציבורי כך שזה יישתלם להם כלכלית, ובשנת 2023 נפעל מול המועצה להשכלה גבוהה להרחיב את מספר המטפלים".