"הציבור רק יאבד את האמון במשטרה": יו"ר משותף של ועדת המשטרה בלשכת עורכי הדין, עו"ד פיני פישלר, תקף בחריפות את ממצאי צוות הבדיקה בראשות המשנה ליועמ"ש עמית מררי, לפרשת האזנות הסתר לכאורה של המשטרה. כאשר לפי אותו דו"ח, "אין כל אינדיקציה להדבקות ברוגלות ללא צו שיפוטי". בשיחה עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5fm, טען פישלר: "את הדבר הזה לא יכול לבדוק שום צוות שהוא מצוי בניגוד עניינים. אבא שלי לימד אותי, 'אל תבדוק לעצמך את הבחינות, אל תיתן לעצמך ציונים'".

האם ועדת חקירה ממלכתית שתמונה על ידי הכנסת היא האפשרות העדיפה? לדברי פישלר: "היא יכולה לשאול שאלות, להוציא צווים, לחקור באזהרה, לעשות עבודת עומק", אמר, והוסיף: "הפרשה הזאת הרבה יותר עמוקה. קודם כל, לא מדובר רק בפגסוס, אלא מדובר בסייפן ובשתי רוגלות נוספות, ודברים שאתם אפילו לא מצאתם אותם בדו"ח עצמו".

סייבר, האקינג (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
סייבר, האקינג (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

"הדוח הזה מצחיק אותי"

בהמשך טען פישלר כי "נתנו למשטרה עצמה להעביר את הבדיקות של עצמה לצוות של עמית מררי, ומי יושב בצוות של עמית מררי? שני חברים של רוני אלשיך, שני בכירים בשב"כ. אז בטח שאני לא מאמין לממצאים".

"אין לצוות סמכות לחקור אותם (את השוטרים) כחשודים", חידד, "אין להם סמכות לחקור אותם באזהרה. זה דו"ח של 'מהרגע להרגע' כדי להשקיט קצת את הציבור, ברור לך שהוא לא מחזיר את אמון הציבור. אתה יודע מה היה חסר בדו"ח הזה? 'הוועדה ממליצה למפכ"ל אלשיך ולכל הקצינים הבכירים להדליק משואה בטקס יום העצמאות הקרוב'. זה מה שהיה חסר שם".

"באמצעות דו"ח כזה, הציבור רק יאבד את האמון", תקף פישלר. "הדו"ח הזה הוא 5 עמודים, אותי הוא מצחיק. אליו מצטרף דו"ח סודי שאני לא יודע מה יש בו, והכי חשוב, אם אתם כותבים בדו"ח שאתם הולכים להמשיך ולבדוק, אז למה אצה דרככם לשחרר חצי עבודה?".