חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי (מרצ) התייחסה הבוקר (רביעי) בריאיון ברדיו כאן ב' לביקורת שהושמעה כלפי מינויה לקונסולית בשנגחאי, ואמרה כי "אני בטוחה שלפיד מינה אותי בכלל היכולות הדיפלומטיות והאישיות שלי".

היא הוסיפה כי "זה חלק ממינויים לא מובנים מאליהם שאומרים לחברה הערבית – אתם יכולים להיות בתפקידים הבכירים ביותר". על השאלה מה תעשה כשיושמע באירוע בקונסוליה ההמנון, השיבה: "אני לא מכירה את ההמנון בעל פה, הביטוי 'נפש יהודי' מדיר אותי". 

והתגובות לדבריה של זועבי לא איחרו לבוא. חה״כ קטי שטרית (הליכוד), אמרה בראיון לבן כספית וינון מגל ברדיו 103FM: "זה שיאיר לפיד אדם ציני ומושחת פוליטית זה לא סוד אבל במינוי הזה נשברו שיאי חוצפה וציניות אפילו בסטנדרטים שלו. הוא לקח ח״כית קיצונית שאמרה שהיא יכולה למנוע פעולה צבאית בעזה, שלא מכירה בישראל כמדינה יהודית, לא יודעת את ההמנון, וחושבת שישראל היא מדינת כיבוש ואפרטהייד. למרות כל זה הוא סידר לה ג'וב של נציגה דיפלומטית בכירה שאמורה לייצג ולקדם אינטרסים של מדינת ישראל בעולם". 

כזכור, שר החוץ יאיר לפיד החליט אתמול למנות את רינאוי-זועבי לקונסולית הכללית של ישראל בשנחאי. את מקומה בכנסת תמלא הבאה בתור ברשימת מרצ, קטי פיסאצקי-מורג.

"ח"כ רינאוי-זועבי מגיעה עם ניסיון ניהולי עשיר ורקע כלכלי וציבורי מגוון ומרשים. אני מאחל לה הצלחה ובטוח שהיא תוביל את הקונסוליה הכללית של ישראל בשנגחאי להישגים חדשים וחשובים. אין חולק על חשיבותה של סין בכלל ושל שנגחאי בפרט לכלכלה העולמית. יחסינו הכלכליים עם סין הם מנוע צמיחה חשוב לכלכלת ישראל ויש להמשיך ולקדמם", אמר לפיד.