אם בכלל מלכתחילה יש משמעות כלשהי במחמאות הגורפות שדונלד טראמפ הרעיף על נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין והגדיר את התנהלותו הפושעת נגד אוקראינה "מהלך גאוני'' המשמעות היא שהוא חשף את עצמו לא רק כמי שלא מתאים לכהונה כמו נשיא ארה"ב - אלא כמי שאין לו שום שייכות, שום נגיעה וזיקה לתפקיד.

עובדה זאת נתגלתה באופן ברור ועקבי בארבע השנים שבהן איכלס את הבית הלבן. מאז תבוסתו בבחירת לנשיאות, דונלד טראמפ טרח והשתדל להוכיח ולעגן עובדה זאת במציאות הפוליטית בארה"ב בהצהרות הזויות. השבחים שהרעיף על ולדימיר פוטין על התנהלות במשבר אוקראינה שכל העולם המערבי מלוכד בתגובות גינוי וזעם נגדו, הם אישור ואישוש אפשר לומר נחרצים ובלתי מעורערים לאישיות מפוקפקת, לחוסר כל הגיון ורציונל, להתנתקות מוחלטת מהמציאות הפוליטית, ששמה דונלד טראמפ.

הוא גם נתגלה כמי שמתעלם תוך הפגנת זלזול גורף במפלגה הרפובליקנית, מפלגה שהוא בונה על תמיכתה בהצגת מועמדותו לנשיאות בבחירות הבאות. צמרת המפלגה הרפובליקנית, כולל מנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט מיץ' מקונל, על הנשיא ביידן להחריף את הסנקציות נגד רוסיה.

דונלד טראמפ, האוהב להתגאות בביטויי האהדה כלפיו בשורות המפלגה, משבח ביהירות האופיינית לו את נשיא רוסיה ומחמיא לו על תוקפנות דורסנית נגד מדינה עצמאית וכמו מעודד את פוטין וממריץ אותו לפלוש לאוקראינה.

יש צורך בעוד הוכחה לאפסיות של האיש? בתידרוכים הזומיים שמקיימים ראשי משלחות מרכזיות במטה הראשי של האו'ם בניו יורק, ההתפעלות של טראמפ מהתוקפנית של פוטין, לא עוררה כל כך אפתעה כמו שהניבה ביטויים שאישרו ואיששו את הביטול והבוז כלפי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ששררו בקרב משלחות של ארצות מרכזיות ומובילות בארגון העולמי.

"הוא (טראמפ) לא הפתיע אותנו. זה בעצם מתאים לו לתמוך בפוטין במשבר אוקראינה. אבל הקומפלימנט שהעניק לפוטין על צעדים מלחמתיים נגד מדינה עצמאית שכל העולם החופשי מגנה רק אישר לנו שצדקנו בכל מה שאמרנו נגדו כאשר היה בבית הלבן", אמר סגן ראש משלחת מערבית בתידרוך סגור. "שהוא (טראמפ) חסר כל ידע מדיני ונעדר הבנה בסיסית בפוליטיקה עולמית. עכשיו גילינו עד כמה זה נכון".

מעניין שבתגובות להתפתחויות החמורות שצעדיו של נשיא רוסיה נגד אוקראינה שנשמעו מצד ראשי משלחות באו"ם, לא בלטה במרכזיותה הערכה שהתוקפנות של פוטין היא מה שהרוב הגדול של פרשנים מגדירים "כמהלך של פוטין לשנות את הסדר העולמי".

הערכות בקרב שגרירים ודיפלומטים בכירים הן, שפוטין בעצם מחדש ומעצים את הסדר העולמי הקיים. לדבריהם, רוסיה מתנהלת בהנהגת פוטין כמדינה מנודה ולא מהיום. דיפלומטים מזכירים כי בתגובה לסיפוח חצי האי קרים, האו"ם הטיל על רוסיה סנקציות פוטין, צריכים לזכור, הוא דמות מפוקפקת, מוקצית וחשודה באו'ם.

התנהגותו התוקפנית נגד אוקראינה התקבלה כאיום על השלום והיציבות בעולם. אבל מתגובות ראשי משלחות עולה כי היא לא הפתיעה אותם כל כך. מה שמתברר מהתגובות, שהתוקפנות של נשיא רוסיה נגד מדינה עצמאית, חברה באו"ם, איחדה וליכדה את העולם החופשי. זאת בהיקף וברמה שאינם זכורים בקהילה הבינלאומית מזה שנים רבות.