לרגל הפסטיבל, עיריית שדרות ומחלקת התיירות בקרן לפיתוח שדרות גם מזמינות את המבקרים הרבים לגלות את סיפורה המיוחד של העיר, דרך הטעמים, הריחות, המוזיקה, היצירה והחוסן האנושי. במסגרת זו מתקיימים סיורי אוכל בשדרות, הכוללים סיורים בין המסעדות, חלקן ותיקות, על רקע הסיפורים של כל מסעדה ומסעדה. הסיור הקולינרי כולל טעימות, סיפורים מרתקים והצצה לעולם היזמות בעיר, והוא מסתיים בהרמת כוסית.


הסיור, שנמשך כשעתיים, כולל ביקורים במרכז העיר המתחדש, במגוון עסקים מקומיים, ובנוסף גם ניתנת אפשרות לסיור שטח ופריחה בכלי השטח "איזי ריידר". הסיור הממונע עובר באגם המוזיקה, בתצפית על רצועת עזה, במאגר ניר עם ובנקודות נוספות בשדרות והאזור. בנוסף, גם מוצע סיור בעקבות המוזיקה בשדרות, בהובלת הזמר והמוזיקאי חיים אוליאל. הסיור כולל היכרות עם תחנות בחייו של היוצר וגם עם סיפור הקמתן ופעילותן של להקות רוק איכותיות אשר יצאו משדרות, ובהן טיפקס וכנסיית השכל.

"פסטיבל דרום אדום הוא הזמן שלנו, תושבי שדרות ותושבי הדרום, ליהנות מהנוף ומפריחת הכלניות", ציין ראש עיריית שדרות אלון דוידי.
חן כהן, מנהלת תחום התיירות בקרן לפיתוח שדרות, אמרה עוד: "בכל שנה מגיעים לפסטיבל דרום אדום מאות אלפי מבקרים, אך מי שזוכה מנוכחות המבקרים הוא בעיקר המגזר הכפרי ופחות שדרות".