נמשכת הסערה בליכוד סביב חשיפת מעריב בנוגע למימון הייעוץ המשפטי של שניים מיועציו של ראש הממשלה לשעבר ויו"ר המפלגה, בנימין נתניהו. חברי ועדת הכספים המצומצמת במזכירות הליכוד פנו היום (חמישי) ליו"ר המזכירות, ישראל כ"ץ, בדרישה לכינוס דחוף של המזכירות בשבוע הבא. על הפרק: "מדוע המפלגה מימנה סיוע משפטי ליועצי נתניהו?". נושא נוסף שנדרש לדיון הוא  "מדוע הוסתר הסיוע הזה מחברי הוועדה ולא הובא לאישורה". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

במכתב ששוגר לכ"ץ נכתב: "אנו תמהים איך בכל תקופת הישיבות הכספיות שהתקיימו בהשתתפות מנכ"ל הליכוד והיו"ר ח"כ דוד ביטן, לא ניתן המידע ולא עלה ברמז נושא המימון והסיוע. המעשה חמור ונדרש להעלותו בחומרה". על המכתב חתמו יו"ר הוועדה דודו מור וחבריה שמעון אזולאי, דודו מימון, מתי יצחק ואביגדור הדר.



ישראל כץ (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
ישראל כץ (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

כזכור, אתמול נחשף כי בישיבה של ועדת הכספים של הליכוד לפני כשבועיים, התברר שהמפלגה שילמה בשנה וחצי האחרונות כמיליון וחצי שקלים תמורת הייצוג המשפטי של יועצי נתניהו. אותם יועצים נחשדו בהטרדת עד המדינה נגד נתניהו, שלמה פילבר. 

התשלום הזה לא אושר בשום פורום, חולק לתשלומים ששולמו לאורך תקופה ארוכה, והתגלה במקרה. הסיפור עלה לכותרות סביב הסאגה המשפטית בעניין החיפושים שהתקיימו במכשירי הטלפון הניידים של היועצים יונתן אוריך, עופר גולן ושרוליק איינהורן.

יונתן אוריך, עופר גולן (צילום: פלאש 90,רון קדמי)
יונתן אוריך, עופר גולן (צילום: פלאש 90,רון קדמי)

מבקר הליכוד עו"ד שי גלילי הגיב אתמול לחשיפה, ואמר: "עניין התשלום בעבור ייצוג יועצי יו"ר המפלגה, הובא לידיעתי לראשונה לפני שלושה שבועות בישיבת ועדת הכספים של המפלגה. אי לכך, כבר נפתחה בדיקה מצידי בדבר חוקיות ונחיצות התשלום. האמור בהתחשב במהות העניין וגובה הסכום ששולם".

"חשיבות יתרה בדעתי לתת היא על עצם הבחירה בעורך הדין המייצג במקביל גם את יו"ר מפלגה בהליך משפטו האישי, באופן עלול להביא לניגוד עניינים מובהק ואף לחשש כי חלק מגובה הסכום ששולם מקופת המפלגה בתיק "היועצים" עלול לשמש בהטבה למען תינתן הפחתה בסכום שכר הטרחה בתיק האישי המתנהל במקביל. לא בכדי נאסר בדין הנורמטיבי על תאגידים ציבוריים להעסיק נותני שירותים אשר במקביל מעניקים שרות לבעלי תפקידים באותם תאגידים בעניינים אישיים", הוסיף.