ב.מ.וו iX3
ב.מ.וו iX3, הקרוסאובר החשמלי של מותג הפרימיום, הושק ברבעון הראשון של 2021, והצליח להפתיע עם טווח נסיעה חשמלי של למעלה מ־400 קילומטר, ובעיקר מערכת רגנרציה (אחזור אנרגיה) מהטובות שיש, כזו שמצליחה באופן ממשי וניכר לאחזר אנרגיה מחודשת לסוללה, והרבה ממנה. הקרוסאובר החשמלי (429,900 שקלים), מעוצב יפה, הוא נוח ופשוט לנהיגה, ההיגוי שלו טוב, וכך גם מערכת ההנעה, והוא כולל רשימת אבזור טובה, שימושית ובטיחותית.

אופל מוקה חשמלית
אופל מוקה החשמלית נחתה בארץ בדצמבר האחרון באירוע השקה בחנות הקונספט החדשה של אופל בתל אביב, שבה מוצגים דגמי אופל מוקה בלבד. הקרוסאובר הקטן והחדש של מותג אופל, מוקה, הגיע בדור חדש לישראל, ובשתי גרסאות - בנזין וגרסה חשמלית מלאה (158,990 שקלים). מוקה זוכה להתקשט במוטיבים העיצוביים החדשים של אופל, כמו כל דגמי אופל החדשים שעתידים להגיע בקרוב. זהו בעצם היתרון הגדול של מוקה - הוא ייחודי ומעניין, צעיר ורענן, וגם פרקטי מאוד. אז איך אפשר להתעלם ממנו?

אופל מוקה (צילום: יצרן)
אופל מוקה (צילום: יצרן)

יונדאי איוניק 5
ביולי 2021 נחתה בישראל חייזרית, אחת המכוניות החשמליות המעניינות והמיוחדות שהושקו בארץ ובכלל - יונדאי איוניק 5. מראה הרטרו־שיק־פוסט מודרניזם שלה נותן לה הרבה נקודות, אבל זה לא רק זה: מרווח הפנים שלה מדהים, ואי אפשר להבין כמה היא מרווחת מההתרשמות מחוץ לרכב.

המידות החיצוניות שלה מבלבלות, ויש בטח מי שחשב שזו בכלל מכונית משפחתית ולא קרוסאובר. יונדאי איוניק 5 (189,900 שקלים) היא מכונית גדולה בזכות הדברים הקטנים שבה. היא מכונית חשמלית סולידית בביצועים, עם טווח חשמלי טוב, שבזכותה היא זוכה להיכלל ברשימת עשר המכוניות הטובות של השנה. וגם בזכות הייחוד, הפרקטיות, והיצרן, קונצרן הענק יונדאי, שלא מפסיק להפתיע לטובה.

ג׳ילי גיאומטרי C
בסוף 2021, ממש לפני מספר חודשים, הושק מותג רכב חשמלי חדש בארץ, עם דגם חשמלי חדש, שעשה לא פחות ממהפכה שקטה - ג׳ילי גיאומטרי C. רכב פנאי טוב, אפילו טוב מאוד, עם הרבה כוח, או מספיק כוח, טווח חשמלי ריאלי של 450־460 קילומטרים, “על הקילומטר", וגולת הכותרת: מחיר שובר שוק - החל מ־133,900 שקלים לגרסת הבסיס, ו־142,900 שקלים לגרסת הסוללה בעלת הטווח הארוך המדובר. הרכב הזה הוא הסיפור הקטן בתוך התמונה הגלובלית של העידן שבו אנו חיים: כלי רכב חשמליים הם העתיד, והמחיר שלהם לא חייב להיות בשמיים.

ג'ילי גאומטרי (צילום: רונן טופלברג)
ג'ילי גאומטרי (צילום: רונן טופלברג)

פולקסווגן גולף החדשה
הדור השמיני של הגולף הגיע לישראל במרץ 2021 (החל מ־134,900 שקלים), ולשמחתי, נשאר מעוצב יפה, ואף קיבל תוספת אבזור, נוחות ובטיחות. הדגם הנמכר ביותר באירופה שהוצג לראשונה בשנת 1974, ומכר מעל 35 מיליון יחידות בעולם.

הרכב הגיע בדור החדש עם תא נוסעים מודרני יותר, הכולל מסכי מגע, מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות, לראשונה בקטגוריה המשפחתית של פולקסווגן, ועיצוב מסובב ראשים. הדור החדש של הגולף זוכה לליטוש אבולוציוני בהשוואה לדור הקודם, ולא שכח מאיפה הוא בא. לשמחתי, היה ונותר, רכב משפחתי פרקטי, זריז, ובאופן אישי - הפייבוריט שלי.

טויוטה יאריס קרוס
איזה רכב רובנו רוצים? קרוסאובר. כלומר ג׳יפ או ג׳יפון. שיהיה גבוה, מעוצב, מסובב ראשים, שמתאים לנסיעה יומיומית לעבודה ולסידורים אבל גם חזק מספיק ונוח לנסיעות ארוכות בסופי שבוע. מה עוד חשוב לנו? שנוכל לרכוש אותו במחיר נוח לכיס. ובשביל זה אנחנו מוכנים להתפשר על פרמטרים מסוימים. טויוטה יאריס קרוס החדשה (134,900 שקלים) היא דגם חשוב למותג ולשוק הרכב, בעיקר הגרסה ההיברידית.

טויוטה יאריס קרוס (צילום: יצרן)
טויוטה יאריס קרוס (צילום: יצרן)

מיצובישי אאוטלנדר החדש
לפני שאתם מגרדים בראש וחושבים אם מגיע למיצובישי אאוטלנדר החדש להיכלל ברשימה, דעו שיש סיבה טובה לכך - הרכב הזה עשה מהפך מהדור הקודם. המידות של מיצובישי אאוטלנדר החדש גדולות יותר, וכעת הוא מציע מרחב פנים מהגדולים והמרווחים בקטגוריה, לנהגים גדולים או גבוהים, ומשפחה גדולה, עד שבעה נוסעים. בדור החדש הוא גם יפה פי כמה, ומאובזר מאוד. מה שהקפיץ את מחירו למחיר התחלתי של 178,900 שקלים. כך או כך, מיצובישי בכיוון הנכון.

מרצדס EQS
ספינת הדגל של מותג מרצדס בנץ, מרצדס EQS - מכונית הפאר/יוקרה החשמלית החדשה, המקבילה למרצדס S Class, רק עם ארכיטקטורה חדשה שנועדה להנעה חשמלית מלאה, נחתה בישראל מוקדם מהמתוכנן. מרצדס, כמותג יוקרה וכיצרן בעל טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם, שוברת את השיאים של עצמה ושל המתחרות, ומציבה רף חדש מדי השקה.

מרצדס EQS היא מכונית עתירת טכנולוגיה ומערכות אבזור ובטיחות, עד שממש קשה להגיע לכולן ולעשות בהן שימוש כשיש רק זמן קצר עם הרכב. כיאה לספינת הדגל של מרצדס, היא גם קובעת שיא חדש ביעילות אווירודינמית. מרצדס EQS משווקת בישראל בשלוש גרסאות נכון להיום, עם טווח נסיעה מרבי של 770 קילומטר (על פי תקן WLTP), והספק של עד 385 קילוואט (523 כ"ס), במחיר התחלתי של 890 אלף שקלים.

מרצדס EQS (צילום: דניאל הררי)
מרצדס EQS (צילום: דניאל הררי)

סקודה אניאק iV
הרושם הראשוני הוא הקובע, גם במפגש עם כלי רכב. הפגישה הראשונה שלי עם סקודה אניאק iV הקרוסאובר החשמלי הייתה טובה, וחוויית השימוש הייתה מצוינת. אליי הוא הגיע ברמת אבזור suite הגבוהה, רביעית מלמטה (242,990 שקלים) מבין שש רמות, רמת גימור מאובזרת מקצה לקצה.

ברגע שמתיישבים על מושב הנהג, מערכת המולטימדיה נדלקת מעצמה, בקרת האקלים המפוצלת מתעוררת וממזגת (ממשיכה מהטמפרטורה האחרונה שבה כוונה), לוח המחוונים הדיגיטלי הקטן, בגודל 5 אינץ׳, מתעורר גם הוא לחיים, ומציג אינפורמציה כללית - קילומטראז׳ וטווח חשמלי שנותר. זו לגמרי קבלת פנים מפוארת ומפתיעה. סקודה מצליחה להפתיע בפעם המי יודע כמה, ולייצר דגם קרוסאובר חשמלי שימושי ומאובזר למשפחה.

פורד ברונקו החדש
פורד ברונקו, בעבר ובהווה, הוא המתחרה הישיר של ג׳יפ רנגלר, והמלחמה ביניהם היא קשה וצמודה - כל אחד מהם מנצח את השני בנקודות. המשותף להם הוא ששניהם חזרו אלינו קצת פחות חיות שטח רעות ונוטפות בוץ (רק קצת פחות, אל דאגה), וקצת יותר מתאימים לכביש.

פורד ברונקו 2021־2022 מקבל נקודות זכות על ביצועי השטח הטובים, על אבזור הבטיחות בו, מקצה לקצה, על השימושיות הרבה לנהג/ת ולנוסעים, ובעיקר, על העיצוב המשגע - זהו אחד מכלי הרכב היפים על כבישי ארצנו. דירוג הבטיחות הישראלי שלו הוא 6 מתוך 8. צריכת הדלק שלו תרד למחוזות ה־6 קילומטרים לליטר, אם תרצו קצת ללחוץ ולהשתעשע איתו בשטח. המחיר: החל מ־385 אלף שקלים. 

חדשות ואירועים
צ׳מפיון מוטורס, יבואנית אאודי בישראל, מרחיבה את משפחת ה־A3, עם גרסת מנוע חדשה, A3 40 TFSI, בעלת מנוע 2.0 ליטר, בשתי תצורות - סדאן (247 שקלים) וספורט בק (249 אלף שקלים). הדגם החדש מגיע עם הנעת quattro, ומגוון מערכות בטיחות מתקדמות לנהג. ההספק המרבי של 190 כ"ס ב־5,000 סל"ד ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ מ–1,500 סל"ד, ההאצה מ־0 ל־100 קמ"ש יימשך כ־7 שניות בלבד.

מרצדס מרחיבה את סדרת ה־EQ שלה עם שני דגמים חדשים. לשניהם מערכת הנעה חשמלית בעלת צמד מנועים חשמליים, עם הספקים הנעים בין 350 קילוואט (476 כ"ס) בדגם ה־EQE 43 4MATIC ועד 505 קילוואט (687 כ"ס) בדגם ה־EQE 53 4MATIC. בדגמים הללו הוטמע דור חדש של סוללות (328 וולט) עם קיבולת של 96 קילוואט שעה. מכלמוביל נמסר שהדגמים צפויים להגיע לארץ ברבעון השלישי של השנה.