רוב גדול בציבור אינו מאמין להצהרות שרי הממשלה על כוונתם לפעול להורדת יוקר המחיה בישראל וסבור כי יש לצאת לרחובות ולחדש את המחאה החברתית - כך עולה ממצאי סקר שנערך עבור "מעריב" על ידי מנחם לזר - מנהל פאנלס פוליטיקס. 

על פי הסקר, 67% מהציבור אינם מאמינים שהממשלה אכן רוצה להוריד את יוקר המחיה בישראל, למרות הצהרות שהשמיעו בנושא ראש הממשלה נפתלי בנט ושרי האוצר, הכלכלה, החקלאות ואחרים.

לעומתם, רק 30% מהציבור נותנים אמון בהצהרת הכוונות של הממשלה, ול־3% בלבד אין דעה בנושא. במקביל, רוב מכריע בציבור, 79%, סבורים כי לנוכח יוקר המחיה הגואה הגיעה העת לצאת לרחובות, כמו במחאה החברתית של קיץ 2011. 12% מתנגדים לחידוש המחאה.

המחאה החברתית פרצה בישראל בקיץ 2011 וכללה הקמת "עיר אוהלים" בתל אביב והפגנות ענק שבהן השתתפו מאות אלפי בני אדם מכל רחבי הארץ. 

מפילוח הנתונים עולה כי התמיכה הגבוהה יותר ביציאה מחודשת לרחובות נמצאה אצל נשים (83% לעומת 75% מהגברים) ומשיבים עד גיל 44 (82% לעומת 73% מבני 60 ומעלה). כמו כן, עלה כי חרדים (82%), חילונים (80%) ומסורתיים (79%) תומכים במחאה יותר מדתיים (72%). 

בסקר, שנערך ב־23 בפברואר השתתפו 512 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט (פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל־3,020 חברים בפאנל). הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.3%.

בתוך כך, מסקר נוסף שערכה קבוצת הייעוץ Tefen על יוקר המחיה בישראל, עולה כי 81% מהנשאלים סבורים שהתוכנית שהציגו ראש הממשלה ושר האוצר להתמודדות עם יוקר המחיה לא תסייע להם להתמודד עם המצב.

גם בסקר זה רוב הנשאלים (42%) סבורים שמחאות חברתיות וחרמות צרכנים יסייעו להתמודדות עם ההתייקרויות במשק. 37% השיבו שתוכנית ממשלתית מפוקחת היא הפתרון למצב, לעומת 18% שטענו כי הפתרון הנכון הוא העלאת השכר במשק. לדעת 3% מהמשיבים דבר לא יעזור כדי לבלום את העלייה ביוקר המחיה.

הסקר נערך ב־17־20 בפברואר. השיבו עליו 1,975 בני אדם מתוך 2,950 שאליהם נעשתה פנייה. טעות הדגימה היא 4%. שני הסקרים נערכו בעקבות עליות המחירים הרבות שנרשמו בתקופה האחרונה. בין השאר עלו מחירי הדלק, תעריפי החשמל, וכן מחירי מוצרים רבים ברשתות השיווק.