דיון מיוחד שהתקיים השבוע בוועדת החינוך של הכנסת בשיתוף הוועדה לזכויות הילד עסק בייעול ושיפור הטיפול החינוכי בילדים חולי סרטן או כאלה שאחד מקרובי משפחתם מתמודד עם המחלה. בדיון השתתפו נציגי עמותת יד תמר, נציגים ממשרד החינוך, מהאגודה למלחמה בסרטן ומעמותת זיכרון-מנחם. 

מיכאל (מיכי) וסרטייל, יו"ר ומייסד עמותת "יד תמר" שמעניקה מעטפת סיוע קהילתית עבור משפחות לחולי סרטן ציין כי "אנו מקדמים עם גורמים במשרד החינוך כדי להפוך את בית הספר לקהילה תומכת בילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם. בית הספר מהווה ציר משותף למאות משפחות שכל אחת מהן עלולה להיקלע לצורך בעזרה. עובדים סוציאליים במחלקות הרווחה ברשות מקומית לא יכולים לרדת לרזולוציית העזרה כמו השכן והחבר. כשהקהילה תומכת ומנוהלת ביעילות, ניתן לגייס יותר מתנדבים לסייע ביותר נושאים ולאורך זמן, והכל בהתאמה לצרכי הילד החולה ומשפחתו. בכך נוסיף למערכות הקיימות לכידות חברתית, חוסן קהילתי ובטחון אישי".

עוד ציין וסרטייל כי "המשימה המיידית היא להורות למנהלים ולמחנכים ליידע את כל חברי צוות החינוכי על התמודדות המיוחדת שיש לתלמיד בבית עם קרוב משפחה חולה, על מנת שיוכל לפרוק ולשתף את הקשיים והחרדות בסביבה תומכת. כאשר מחנך הכיתה מודע למצבו של הילד, יכול לחסוך תקלות ומורכבויות שנוגעות למצבו של התלמיד  באמצעות התנהלות רגישה והבנה של הניואנסים הקטנים. זו המומחיות שלנו", סיכם וסרטייל.
 
לקראת סיום הוועדה ציינה מ"מ יו"ר ועדת החינוך חה"כ ח'טיב יאסין: אני מצפה לתשובות מעשיות של משרדי החינוך והבריאות בהקדם לייעול הטיפול בחולי סרטן ובני משפחותיהם והודתה למתנדבים וראשי העמותות המסייעים להם בעבודת קודש כל השנה".