פיתוח חדש עבור לקויי שמיעה מישראל שמעוניינים ליצור קשר עם קרוביהם באוקראינה: אפליקציית Sign Now, שמנגישה את ישראל והעולם לקהילת החירשים בשירותי תרגום בזמן אמת.

האפליקציה מנגישה שיחות עבור חירשים באוקראינה עם בני משפחתם, משרד החוץ והשגרירויות, ונעשה בה שימוש גם במסגרת מוקד החירום המיוחד שפתח ארגון הג'וינט, שמספרו +380947111104.

מי ששמחה לשמוע על שירותיה של האפליקציה הייתה ילנה זזימוביץ (41), לקוית שמיעה מבאר שבע, שנאלצה להתמודד עם ימים קשים במיוחד לאחר שכל ניסיונותיה ליצור קשר עם אחיה אנדרי ורסקון (35), חירש אף הוא, המתגורר עם משפחתו בעיר דניפרו באוקראינה, כשלו.

האפליקציה פותחה במסגרת תוכנית ההאצה של הכוורת - המרכז ליזמות וחדשנות חברתית של ישראל, מיסודם של ג'וינט ישראל וקרנות הביטוח הלאומי, לפני כשנתיים. מאז הצוות עובד מסביב לשעון כדי להנגיש את ישראל והעולם לקהילת החירשים.

מנכ"ל Sign Now תומר לוי: "בימים האחרונים נחשפנו למספר מקרים של חירשים וכבדי שמיעה באוקראינה המתקשים ליצור קשר עם משפחותיהם בארץ, והחלטנו לרתום לצורך המטרה את הטכנולוגיה החדשנית שלנו. אנחנו שמחים לשתף פעולה עם ארגון הג'וינט ולסייע לקהילת היחרשים בישראל, ובאוקראינה במיוחד, בשעות גורליות אלה".